Že več kot desetletje reli Maroko velja za ultimativno pred-dakarsko preizkušnjo. Si, ali nisi?
Vsi najboljši vozniki sveta se relija Maroko lotevajo s strahospoštovanjem: hitro dirkanje
po raznolikih terenih v pesku skriva pasti. In če si večina tekmovalcev lahko da
duška, je v tej množici vsako leto tudi skupina tekmovalcev, ki morajo reli uspešno zaključiti. Med njimi je letos tudi Slovenec Toni Mulec, ki bo v Maroku moral pritisniti na zavoro neprimerno večkrat, kot bi si to želel. Ne, Tonijev nastop v Maroku ne sme in ne more biti ne v slogu Steva McQueena in ne Tonija v vlogi testnega voznika.
»Malo smešno se sliši, a dva dni pred začetkom relija me najbolj skrbi, ali se bom znal držati
na vajetih. Vem, da je moja glavna naloga najti limit, ki mi bo omogočil, da brez
prevelikega tveganja še vedno dostojno zaključim dirko. Uspešno odpeljaa dirka namreč
pomeni tudi vstopnico na Dakar. Vem, da bodo vse skrbi odpadle, ko se bo reli začel,
trenutno pa je ohranjanje hladne glave težko delo. Ko bom enkrat na startu, se bom v hipu
sestavil – fokus in gas.«
Toni, ki na reliju nastopa v kategoriji Rally 2, nekakšen Moto 2 cross-country dirkanja, in kot
del ekipe HT Rally Raid Husqvarna Racing, se trenutno sooča s povsem neznanimi občutki.
»Če odkrito povem, se v ekipi še nisem sprostil. Nisem navajen, da grem po dirkanju pod
prho, nato pa dobim mehanika, ki dela na mojem motorju. Ne samo, da sem rahlo nezaupljiv –
povsem nedoumljivo mi je, da drugi delajo zame! Potem je tu vedno nekdo, ki ga zanima, ali
sem žejen ali lačen, in tudi to mi je tuje. Recimo, da imam zdaj priliko, da se navadim, da mi ni treba razmišljati o ničemer drugem, kot o dirkanju. Kar bo seveda težko, ker me šef ekipe in
mehanik kar precej zaslišujeta o motorju, malo pa je prisotna tudi poklicna deformacija: med
vožnjo ves čas pozorno spremljam, kaj se dogaja s strojem.«
Včeraj so ekipe v okolici Agadirja izvedle vsaka svojo generalko, ki je namenjena temu, da
se tekmovalci spoznajo s terenom, potno knjigo organizatorja dirke in da še zadnjič
preizkusijo svoje motocikle pred prologom, ki bo določil startni vrstni red.
»To je bil moj prvi stik z maroško podlago – nekaj nastavitev sem takoj po testu že spremenil. Zračni meh je
zgodba zase, a se ga bom nekako moral navaditi. Veliko je tudi kamenja, skritega v pesku.
Prav lahka dirka ne bo. Danes nas čakajo tehnične in administrativne verifikacije, nato pa se
v soboto s prologom reli tudi zares začne. Na poti nazaj v hotel je bilo ganljivo videti otroke
ob cesti, ki ti mahajo in ponujajo roko. To je čisto drug svet, ti da kar malo misliti. Premalo se
zavedamo, kako nam je lepo v Sloveniji.«
Reli Maroko, ki svoje največje nevarnosti skriva pod peskom, bo tekmovalcem postregel s
petimi etapami, ki skupno štejejo 2319 km, od tega je 1506 km specialnih preizkušenj. Dirka se bo začela in končala v Agadirju, a se bo letos manj zadrževala v sipinah.
»Z vseh strani sem bil dobro opozorjen na nevarnosti, ki nas čakajo v prihodnjih dneh. Poleg tega moram
hočeš nočeš sprejeti dejstvo, da se bom o reliju na tej tekmi učil sproti. Svojo prvo dirko s potno knjigo sem odpeljal pred nekaj meseci. V tem času sem storil praktično vse, kar je bilo v moji moči, da sem svoje znanje nadgradil tudi na dirkah. A dejstvo je, da sem spet začetnik. Zanimivo bo.«
Nekaj najbolj pomembnih rezultatov Tonija Mulca:
2022 - Baja Hungary – svetovni pokal // 1. mesto
2022 - Rally race Croatia – evropsko prvenstvo // 1. mesto
2021 - Redbull Romaniacs – kategorija Silver // 2. mesto
2021 - Enduro dirka SIX DAYS s Slovensko reprezentanco
2020 - Dirke CrossCountry Enduro Slovenija // 1. mesto (skupno)
2019 - Dirka na mivki Le Touquet – Enduropale // 16. mesto
2015 - Dirka na mivki Lignano // 1. mesto
2015 - Dirka na mivki Bibione // 1. mesto
2019 - Dirke CrossCountry Enduro Slovenija // 1. mesto (skupno)
2017 - Dirke CrossCountry Enduro Slovenija // 1. mesto (skupno)
2015 - Dirke CrossCountry Enduro Slovenija // 1. mesto (skupno)
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del