»Dakar 2020 bo poštena dirka,« pravi njegov novi šef David Castera. Mi smo zbrali nekaj prvih osnovnih podatkov ter novosti – (tudi) v upanju, da se bo Dakarja v Savdski Arabiji udeležil več kot en sam slovenski tekmovalec. Tako je, Simon Marčič je svoj nastop na 42. ediciji Dakarja že potrdil.
Castera, ki ima za sabo bogato kariero v vlogi motorista, sovoznika in športnega direktorja Dakarja, je iz žepa stresel precej novosti in želja glede naslednje edicije – nekatere stvari je namreč le nakazal, a že samo s tem je sprožil veliko navdušenje. Njegov poglavitni cilj je, da se reli Dakar v dobi visoke tehnologije vrne nazaj h koreninam.
Hitra dejstva 42. izdaje Dakarja
2., 3. in 4. januar, 2020, Jeddah: administrativni in tehnični pregledi
4. januar: ceremonialni start
11. januar, Riad: dan počitka
17. januar, Al Qiddiya: zaključna slovesnost
Število etap: 12
Maksimalna nadmorska višina: 1500 m
Vreme: do 25. stopinj čez dan, ponoči do 5
Novosti:
- Prva in najpomembnejša novost, ki pravzaprav ni novost, je ta, da reli ne bo nikoli prečil istega terena. Na zadnjem reliju Dakar, ki je bil v vsakem pomenu poseben, saj je prvič v zgodovini potekal le v eni državi in se zreduciral na zgolj deset etap, so tekmovalci nekatere terene namreč prečili kar po trikrat. S tem se reli spreminja v maratonski motokros neverjetnih hitrosti, zato se to januarja v Saudski Arabiji zagotovo ne bo zgodilo, in čeprav se bo tudi naslednji Dakar odvil v le eni državi, bo trasa izjemno raznovrstna, saj gre za velikansko državo, kjer najdemo vse tipe terena.
- Naslednja novost, ki jo bo organizator speljal le deloma, in ne v celoti, je vezana na potno knjigo. V zadnjih letih je v puščavskem reliju prosperiral poklic 'mapmana' ali mojstra za Google Earth, ki je ekipam za velike denarce v potno knjigo 'napikal' dodatne orientacijske točke, zrisal bližnjice in predstavil alternative. To je razlog, zakaj so nekatere top dirkače pogosto videvali precej zunaj trase, pa ne zato, ker bi se izgubili. Da bi izkoreninili goljufanje, so se v ekipi Davida Castere odločili, da bodo potno knjigo pobarvali sami, priložili leksikon barv in jo dirkačem izročili 20 minut pred startom specialne preizkušnje. Te novosti se bodo seveda najbolj razveselili dirkači iz ozadja, saj bodo par ur, ki jih dirkači povprečno porabijo za izdelavo potne knjige, lahko porabili za počitek. Novosti pa smo se seveda razveselili tudi novinarji, saj je izdelava potne knjige pomembno opravilo, med katerim je dirkače prepovedano motiti.
- Tretja novost je še v fazi premisleka, a vseeno: nanaša se na maratonsko etapo in zadeva motoriste. Kaže, da bo maratonsko preizkušnjo treba odpeljati z enim samim kolesom in gumo. Vsi, ki jim bodo vodonoše odstopile material, bodo kaznovani s časovnim pribitkom.
- Etape bodo znova dobile afriško dolžino: organizator obljublja, da bodo specialne preizkušnje dolge tudi 600 km in več, medtem ko bodo povezovalne etape nekoliko krajše – le do 250 km.
- Lani je (dobesedno) veliko prahu dvignila etapa po imenu Super Ica, v kateri so se na startno črto skupaj postavili najboljši motoristi, avtomobilisti in vozniki tovornjakov. Etapa je bila zaradi prahu najbolj nevarna za motoriste, čeprav je marsikateri od njih dirkanje ob boku Peterhanslu označil za vrhunec Dakarja.
- Ker je pot do Jede v Saudski Arabiji le nekoliko krajša od poti čez Atlantik, bodo ladje z dirkalniki iz Francije odplule šele v prvem tednu decembra.
- Goriva dakarski karavani po novem ne bo treba več plačevati.
- V avtomobilih bo prepovedana uporaba mobilnikov in tablic – 15 minut pred startom bodo sodniki pregledali avtomobile, vsakih 300 km pa bodo avtomobile zaustavili na prisilnem počitku.
Družba, religija, kultura
- Kraljevina Saudska Arabija ni več tako zaprta dežela, kot smo nekoč mislili – vprašajte Davida Guetto, ki je tam imel koncert. Dva meseca pred relijem bo mogoče zaprositi za elektronski vizum prek A.S.O. Kljub temu ima religija še vedno zelo velik vpliv na lokalno življenje. Če tja potujete brez poročnega prstana, si bosta z drago/dragim morala plačati ločeni sobi, v javnosti pa je vsakršno izkazovanje naklonjenosti strogo prepovedano.
- Uvoz in pitje alkohola je najstrožje prepovedano (prav tako je tvegan vstop v državo pod vplivom alkohola), medtem ko je za preprodajo drog zagrožena smrtna kazen. Prav tako prepovedan je vnos svinjine ali revij in knjig z eksplicitno vsebino.
- Oprijete majčke brez rokavov za razkazovanje mišic in oblin pustite doma, v mestih pa je (tudi za moške) prepovedano razkazovanje kolen. Od tujk se v mestih ne pričakuje nošenje rute, medtem ko je v neurbanih središčih pametneje spoštovati tradicijo.
Več podrobnosti sledi.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?