Ena najtežjih dirkaških preizkušenj se bo v Savdski Arabiji začela 3. januarja.
Slovenski motociklist Toni Mulec bo v začetku prihodnjega leta tretjič na startu najnapornejše vzdržljivostne preizkušnje za dirkače in tehniko, relija Dakar. Nanj se podaja dobro pripravljen, optimističen, a tudi s kančkom previdnosti, saj se zaveda, kako naporna je ta preizkušnja.
Uvod dirke, ki bo tudi v letu 2025 potekala v Savdski Arabiji, bo 3. januarja v Biši, kjer bo na vrsti prolog. Že takoj v drugi etapi pa bo dirkače pričakal eden najtežjih izzivov: etapa, imenovana krono, ko morajo tekmovalci brez pomoči ekipe v dveh dneh z le minimalnimi servisnim premorom prepeljati kar 951 kilometrov. Skupno jih do 17. januarja čaka 12 etap in 8000 kilometrov, od katerih bo 5000 km hitrostnih preizkušenj.
"Vsako leto obljubljajo, da bo reli še težji. Že lanski je bil težji kot predlanski, glede na to, kar so nam pokazali, pa vidim, da misijo kar resno. Že drugi dan je krono etapa, ki je bila lani nekje na sredini. Zdaj bo več kamnitih delov in cest. Lahko pride do več padcev, na tej etapi pa nimaš na razpolago rezervnih delov. Lani je bilo 600 km sipin, letos bo ta etapa dolga blizu 1000 km. Velika novost, potem je dan premora, sledi pa še maratonska etapa," je novosti trase za leto 2025 na današnji novinarski konferenci v Ljubljani razkril Mulec.
V letu 2025 bo več hitrostnih preizkušenj, skoraj 2000 km manj pa bo povezovalnih etap, kar Mulcu bolj ustreza.
"Če bi me to vprašali prvo leto, bi lažje odgovoril. Takrat sem bil malo naiven in sem si želel dobrega rezultata. Zavedam se, kako težko je priti do cilja, predvsem, če voziš na rezultat. Ko si nekje okrog 20. mesta, je vse na višji ravni, več je tudi možnosti napak. Letos bom rekel enako kot lani: če ponovim dosežek, bo vrhunsko, če pa bo kakšno mesto več, bom samo še bolj vesel. Že samo pripeljati na cilj, je kar velika umetnost," je na vprašanje o pričakovanjih dejal koroški dirkač.
"Zdaj sem že nekje med 80 in 90 odstotki na Dakarju. Večina moje opreme je že na poti v Savdsko Arabijo, prav tako avtodom in moja ekipa," je o tem, kako pripravljen je na dirko v tem trenutku, dejal Mulec.
"Motor je vsako leto dobro pripravljen. Lani sem imel veliko poškodbo, a o tem nisem veliko govoril. Potreboval sem skoraj pol leta, da sem se regeneriral. Za Dakar vsak reče, ko misliš, da si pripravljen, te bo nekaj presenetilo. A pripravljen sem najbolje v zadnjih letih. Tudi tekme so veliko pripomogle k temu in upam, da se bo to pokazalo," pa je dejal o svoji formi pred dirko.
Nastopil bo z lanskim motociklom, ki ga že dobro pozna. "Poznam nastavitve in vem, kako ga 'naštimati'. Kako se bo obneslo, se bo poznalo na dirki. Povezano je tudi s financami, a odločitev je bila prava," o motorju, s katerim bo nastopil, razmišlja Mulec. Ostal je v isti ekipi kot lani (Bas World KTM racing), za katero pravi, da je ena najboljših, če ne kar najboljša v karavani.
Leta 2023, ko je na Dakarju nastopil prvič, je bil na koncu 24. in deveti v kategoriji reli 2, letos pa je dirko končal na skupnem 16. mestu in petem v svoji kategoriji reli 2, v kateri bo tekmoval tudi na Dakarju 2025.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem