Šestega januarja bo na startu v Limi kar 135 novincev, 17 dam, 35 tekmovalcev kategorije malle moto – od teh tudi dve dami, 69 legend – dakarcev, ki so se na startu pojavili več kot desetkrat, in celo 16-letnik – kot mehanik posadke tovornjaka.
»Verjetno sem nor, da se vsako leto znova vrnem na Dakar,« kot pokvarjena plošča ponavljajo (starejši) dakarski tekmovalci, ki se vsako leto pojavijo v dakarskem 'predfilmu', ustvarjenem za dvigovanje pritiska in kocin. Enainštirideseta izdaja najtežjega relija na svetu bo vsekakor 'nora' – 100-odstotno perujska, vseskozi peščena, z izjemno dolgim maratonom, to pa upoštevajoč dejstvo, da kilometer v sipinah šteje za tri 'običajne' brezpotne.
Tradicionalna predstavitev relija Dakar se je letos iz jasnega razloga lahko zgodila na ambasadi države gostiteljice. Alvaro De Soto, ambasador Peruja, je svoj govor izkoristil za domislico, ob kateri se je nasmejal celo direktor Dakarja Etienne Lavigne. De Soto je namreč predlagal, da bi se dirka Pariz–Dakar po novem imenovala kar Peru–Dakar. Na novinarska vprašanja o vseh težavah organizacije relija je bil Lavigne politično skop. Pravega razloga za odstop Čila in Bolivije tako nismo izvedeli, medtem ko je uradni izgovor Argentine za izstop iz igre organizacija dirke formula 1.
Zelo drugačen Dakar po velikih sipinah južne polovice Peruja Lavigne zaradi intenzitete in zahtevnega, a monotonega terena primerja z desetdnevno čezoceansko regato. Deset etap Dakarja bo skupno dolgih pet tisoč kilometrov, tri petine relija predstavljajo hitrostne preizkušnje, medtem ko bo reli skoraj v celoti potekal na pesku.
ETAPE MOTO
6. januar: Lima–Pisco, 84 km (SS), 331 (total)
7. januar: Pisco–San Juan de Marcona, 342 km (SS), 554 (total)
8. januar: San Juan de Marcona–Arequipa, 331 km (SS), 799 (total)
9. januar: Arequipa–Moquegua, 352 km (SS), 511 (total) - MOTO*
10. januar: Moquegua–Arequipa, 345 km (SS), 776 (total) - MOTO*
11. januar: Dan počitka
12. januar: Arequipa–San Juan de Marcona, 317 km (SS), 839 (total)
13. januar: San Juan de Marcona–San Juan de Marcona, 323 km (SS), 387 (total)
14. januar: San Juan de Marcona–Pisco, 361 km (SS), 576 (total)
15. januar: Pisco–Pisco, 313 km (SS), 410 (total)
16. januar: Pisco–Lima, 112 km (SS), 358 (total)
*Avtomobili, tovornjaki in dirkalniki SXS bodo prvi del maratona zaključili v Tacni na čilski meji.
NOVOSTI
V četrti in deveti etapi bodo tekmovalci startali na množičnem startu – v četrti etapi po posameznih kategorijah, medtem ko bo v deveti istočasno startalo prvih pet iz vsake kategorije – etapo je organizator poimenoval 'Super Ica'.
Velika novost relija je t. i. pol maraton ali druga možnost za vse avtomobile, SXS in tovornjake, ki bodo izpadli v prvi polovici relija. Ponovno bodo lahko startali v drugi polovici, dobili bodo oranžne tablice in postali del posebne lestvice.
Znotraj avtomobilske kategorije se je odprl nov razred – UTV, ki se bo januarja v Peruju boril na dirki v dirki UTV Open.
Kategorija SXS je doživela pravi 'boom', zanjo pa se je odločilo tudi nekaj zvezdniških imen: aktualni zmagovalec v kategoriji štirikolesnikov Ignacio Casale, dakarska legenda Chaleco Lopez in ameriški zvezdnik Casey Currie.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?