Najbolje plačanemu poklicu, ali bolje rečeno zadolžitvi na relijih, je odbila zadnja ura. Včeraj je organizator med vse udeležence relija poslal okrožnico, ki prepoveduje vsakršno izpopolnjevanje potne knjige z dodatnimi opombami, točkami, smermi, bližnjicami, GPS-koordinatami in podobnimi pomagali.
Kršitelji bodo po starem zakonu, ki ga nihče ni upošteval, ker se tudi izvajal ni, 'nagrajeni' s tremi urami časovnega pribitka. Toda le za prvo kršitev – ob drugi bo dirkač diskvalificiran. 'Mapmani' ali kartografi, ki dnevno zaslužijo po tisoč evrov, pa bodo morali pošteno znižati tarifo, saj večine njihovih podatkov moštva v bližnji prihodnosti ne bodo mogla več uporabiti.
Nekdanji džentlemenski dogovor med šefi ekip, da si na dirkah pomagajo z namigi t. i. mapmanov, je včeraj s kaznijo, ki si je nihče ne more privoščiti, končal vsega sit šef Dakarja Etienne Lavigne. Začudenim tekmovalcem so na koncu hitrostne preizkušnje delavci na progi zasegli potne knjige. V jedilnici je bilo nato nekoliko bolj tiho kot po navadi, dokler zvečer niso razglasili obvestila, ki ni razveselil nikogar. S tretjo etapo je namreč začelo veljati pravilo, ki so ga tekmovalci zavestno kršili. Sliši se hecno, a v reliju je mogoče marsikaj, dokler te kdo ne prijavi. In zdaj 'špeckahle' niso več potrebne, saj bodo v cilju hitrostne preizkušnje izvajali nenapovedane dnevne kontrole. Kršitelji bodo po lestvici precej nazadovali, prav tako bodo kaznovani tisti, ki bodo potno knjigo čudežno izgubili.
V dobi tehnologije nič ni več tako, kot je bilo. Vprašajte starejše dakarce, ti še vejo, kaj je kompas.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?