Vespa kot retro športni terenec

25. 2. 2019
Deli

Vespa za teren, se šalite? Niti ne, z Vespo so dirkali celo na najtežjem reliju na svetu, Pariz–Dakar, natančneje leta 1980 je z modelom Vespa P200E dirkal Yvan Tcherniavsky. A Model Seigiorni, ki smo ga imeli na podaljšanem testu, je poklon še eni starejši dirki, legendarni šestdnevni enduro dirki ISDE Sixdays.

Skuterje si navadno predstavljamo ali uporabljamo za vožnjo v službo ali po mestnih opravkih – z izjemo maksi skuterjev, ki lahko dostojno zamenjajo motocikel tudi na daljših poteh in izletih, a so zato manj okretni v mestni gneči. 300-kubične vespe se zato zdijo idealen kompromis. Še vedno praktično majhne in z dovolj uporabnim prostorom pod sedežem, a z dobrimi 20 konjiči, spodobnim vzmetenjem in zavorami so povsem suverene na katerikoli cesti in prav nič v napoto niti na avtocesti.

GTS-ka ima za konstrukcijo vozila 'vse zadaj' in brez togega (motociklističnega) okvirja presenetljivo mirno in prijetno lego med ovinki in dopušča nagibe, pri katerih brez napora ali tveganja pridemo do iskrenja parkirne tačke v (levem) zavoju. CVT-menjalnik in ABS skrbita, da se ne ukvarjamo z ničimer, kar bi nas motilo pri tem, da se prepustimo vožnji in uživamo v njej. Dame bodo cenile, da lahko vozijo v krilu in petkah, vsi pa zajeten 'prtljažni' prostor pod sedežem. Če namesto hitrostnih rekordov na cesti iščemo funkcionalno zabavno vozilo, je tale vespa zelo dober odgovor.

Verzija Seigiorni pa je posebna. Najočitnejša sprememba glede na osnovni model sta položaj luči na sprednjem blatniku in vetrna zaščita pred krmilom. Barva je zelena mat, sedež pa enojni, a homologiran za dva in omogoča še prijetnejšo vožnjo v dvoje. Sei giorni ali Šest dni seveda pomeni legendarno dirko ISDT, na kateri so na začetku petdesetih let zelo uspešno dirkali tudi z vespami. In to je poklon takratni verziji in zagotovilo, da se boste s tem modelom ne le počutili športno, ampak brezkrbno in z nasmehom na obrazu lahko zapeljali tudi v neurbano okolje.

Besedilo: David Stropnik