Izbira pravih pnevmatik je izredno pomembna na cesti in dirkališču

29. 5. 2018 | Peter Kavčič
Deli

Dunlop je eden od tistih proizvajalcev, ki se lahko pohvali s popolno paleto pnevmatik za vse vrste motociklov. Svoje znanje, tehnološki napredek in kakovost pa dokazuje tudi na številnih tekmovanjih, ki potekajo po brezpotjih, cestah ali na dirkališčih. Med drugim si lastijo naziv najuspešnejšega proizvajalca pnevmatik v 110-letni zgodovini dirke po otoku Man.

Tako kot je pomembno, da izberete pravilno profilirano pnevmatiko glede na vrsto motocikla, je to pomembno tudi pri dirkanju. Ključnega pomena je torej, da izbiro gume prilagodite podlagi, vremenu, ciljni razdalji in seveda lastnim sposobnostim. S pravo izbire gume boste iz motocikla iztisnili več ter pridobili več oprijema pri pospeševanju, v zavojih in tudi pri zaviranju. Tisti, ki ste se z dirkanjem pobližje spoznali, gotovo veste, da na tekmovalni ravni obstaja vrsta pnevmatik.

Profesionalnim dirkačem v okviru dirkaških moštev pri izbiri svetujejo inženirji, ki so deležni tudi tovarniške podpore, amaterji pa si boste morali glede tega nabrati lastne izkušnje, lahko pa zaupate tudi priporočilom gumarjev, a imejte v mislih, da je tudi od samega dirkača odvisno, katera pnevmatika je zanj najbolj optimalna izbira. Dunlopove slick pnevmatike KR106 in KR108 so na voljo v širokem razponu različnih sestav za različne razrede, ki se lahko uporabljajo v skoraj vseh tekmovalnih disciplinah. Omenjena modela spadata med visokozmogljive pnevmatike, ki so bile, preden so bile lansirane široki uporabi, razvite v sodelovanju s številnimi moštvi in proizvajalci motociklov. Ker se marsikdo med nami motoristi s svojim motociklom vozi tudi po cesti, je Dunlop pred kratkim lansiral pnevmatike SportSmart TT in tako v svoj športni portfelj dodal pnevmatiko, ki s svojimi zmogljivostmi in zahtevami ustreza skoraj vsem dirkačem.

Del tega segmenta je pnevmatika D213GP Pro, ki ustreza tudi predpisom za uporabo v številnih dirkaških razredih, hkrati pa je zaradi cestne homologacije primerna tudi za vožnjo zunaj dirkališč. Na TT dirki na otoku Man je ta pnevmatika pogosta izbira dirkačev v razredih SuperSport, SuperStock, Senior TT in TT Zero.

Italijanski zajtrk, ki ga lahko jeste kadarkoli v dnevu – pane frattau

Najbolj izkušeni dirkači bodo v vsakem primeru, kadar bo to seveda mogoče, izbrali 'slick' dirkaško pnevmatiko, saj zmesi dovoljujejo optimalne zmogljivosti predvsem pri zaviranju in vodljivosti skozi zavoje. Vendar je treba vedeti, da so te gume zelo podvržene obrabi, zato je pomembno, da pozorno načrtujete tudi število krogov, ki jih nameravate prevoziti na svoj 'dirkaški' dan. Dunlop priporoča izbiro pnevmatike D213GP, ki bi preverjeno morala zdržati lepo število dirkaških kilometrov. Kar se tiče tlaka v pnevmatikah, je najbolje slediti navodilom proizvajalca motocikla, če spadate med tiste, ki radi eksperimentirajo, pa imate tukaj na voljo nekaj več svobode.

Imejte v mislih, da se v primeru manjšega tlaka pnevmatika hitreje segreje, kar je pomembno zlasti v primerih, ko so vaše vožnje dolge le krog ali dva. Če vozite motocikel, ki z vidika mase spada med težje, je bolje, da je tlak v pnevmatikah nekoliko večji. A kot rečeno, tukaj lahko mirno sledite svojim občutkom.

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem