V dneh ko vremenoslovci napovedujejo možnosti poplavljanja, je najbolje že pred katastrofo poskrbeti za motocikel in ostalo premoženje v garažah. A kaj storiti če se vendarle zgodi nesreča?
Ne samo zaradi poplav, motocikel gre pogosto pod vodo tudi zaradi uporabe, sploh v svetu hard endura. To se hitro zgodi, ni pa nujno, da to pomeni katastrofo. A če se, vam posredujemo nekaj osnovnih nasvetov, da škoda ne bo prevelika.
V primeru poplave oziroma kadar vam motocikel popolnoma zalije voda, niti ne pomislite na to, da bi ga poskusili vžgati. Potrebno ga bo razstaviti v prafaktorje. Če boste med vožnjo ugotovili, da je potopitev čez celoten motor neizbežna, poskusite prekiniti vžig, ali ugasniti motor. Če motor v trenutku ko ga zalije voda teče, potem tvegate zlom ojnice, saj se voda v cilindrih ne bo pustila skompresirati oziroma stisniti. Tudi potem, ko motocikel že izvečete na suho, ga nikar ne poskušajte zagnati preden odstranite svečko in izpraznite cilinder.
Ko motocikel izvelečte iz vode, odstranite zračni filter in svečko. Z nagibanjem motocikla poizkusite odliti vso vodo iz ohišja zračnega filtra in izpušne cevi, če imate dvotakten motor, ga lahko tudi celega obrnete na glavo. Z opremo, ki jo imate pri sebi (cunja, mogoče zračni kompresor, v kakšni bližnji potujoči delavnici) poskušajte kar se da temeljito osušiti vse kontakte, ohišje zračnega filtra in stikala. Menjalnik prestavite v prestavo in z roko zavrtite zadnje kolo. Tako bo bat počasi skozi odprtino za svečko v glavi 'izčrpal' vodo. Po potrebi očistite še vplinjač.
Če ste na terenu, bi ti ukrepi morali zadostovati, da se boste pripeljali do delavnice. Tam operite motor, uporabite ustrezna zaščitna protikorozijska sredstva. Če se vam to ne dogaja prepogosto je priporočljiva tudi menajva olja v motorju in menjalniku, v primeru, da ima vaš motor kardan, pa je potrebno ustrezno poskrberi tudi za tega.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del