Vožnja v skupini: Cikcak za varno skupno popotovanje

25. 4. 2016
Deli

Vožnja s prijatelji motoristi je vrhunska izkušnja, prijetno druženje, ki pa se ob nepoznavanju ali neupoštevanju zakonitosti vožnje v skupini lahko spremeni v nočno moro. Pravila so preprosta in jih mora upoštevati vsak član skupine, vedno pa se je treba prilagoditi najšibkejšemu členu, torej motoristu z najmanj znanja in izkušnjami.

V skupini določite vodjo

Skupina je lahko tako hitra kot je hiter njen najpočasnejši ali bolje rečeno najmanj izkušen motorist ali motoristka. Če gre za pravo skupino kjer vlada spoštovanje in kolegialni odnos ta ne bo poslušal zbadljivk in 'pametovanja', predvsem pa se bo z vožnjo v dobri skupini hitreje naučil vseh veščin motociklizma. Bistveno je da se pred vožnjo jasno določi vrstni red vsakega posameznega motorista. Na čelu je vodja, torej motorist z veliko izkušnjami, ki tudi pozna pot in ima predvsem trezno glavo ko govorimo o upoštevanju cestno prometnih predpisov in je vešč branja vsakršnih situacij, ki se zgodijo pred skupino. Na repu skupine, torej čisto zadnji mora biti prav tako zelo izkušen, kajti ta bo moral loviti stik s skupino kar pa manj izkušenim to običajno predstavlja oviro in jih po nepotrebnem potisk av nevarnost. Manj izkušeni motoristi se morajo voziti v sprednjem delu skupine, tik za vodjo, ki s svojo pravilno izbiro linije in reakcijami nudi odličen zgled za učenje vožnje. Vsa ustavljanja v skupini se morajo jasno in dovolj zgodaj nakazati, najbolje z dvignjeno roko. Vrstni red je svet in se ga med vožnjo ne spreminja ker sicer prihaja do nesporazumov in prehitevanj, ki pa so v skupinski vožnji nevarna.

Vedno cik-cak

Formacija v kateri vozimo v skupini je vedno cik-cak in nikdar neposredno drug za drugim v koloni oziroma v isti liniji. Vožnja v zamaknjeni formaciji (cik-cak) namreč omogoča varno zaviranje v primeru nenadnega zaustavljanja, saj ima drugo vozeči voznik dovolj časa in predvsem prostora za reakcijo. Če se vozite v 'gosjem redu' bodo zadaj vozeči motoristi morali vedno močneje zavirati in je verjetnost naleta zelo velika.

Pravilno sedenje sopotnika

To, kako sedi sopotnik vsekakor ni zanemarljivo! Ko ste na motociklu v paru morate vedno delovati kot eno, torej vsi nagibi so vedno usklajeni, vsakršno nagibanje v nasprotno smer kot se nagne voznik je izredno nevarno saj podira ravnovesje motocikla. Pomebno je tudi kako se sopotnik drži na motociklu. Če motocikel nima ročajev za ta namen, mora sopotnik z obema rokama objeti voznika tako, da se oprime svojega zapestja. Med zaviranjem sopotnik ostane v tem položaju ampak se s prosto dlanjo opre v posodo za gorivo in prenese nekaj svoje teže na motocikel. S tem poskrbi, da sam nosi svoje breme med zaviranjem in poskrbi, da ne se njegova teža ne voznika. Voznik s tem ostane bolj spočit, lahko pravilno upravlja z motociklom, predvsem pa bo vožnja v dvoje vedno kar najbolj udobna.

Nasvete za vožnjo v skupini in s sopotnikom si lahko ogledate tudi v videu, ki ga najdete tule:

Peter Kavčič

Več zanimivih zgodb in koristnih nasvetov za motoriste najdete na spletnem portalu Vse bo v redu.

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del