Aprilia uresničuje svoje napovedi in v pričakovanem redosledu predstavlja svojo novo floto motociklov, ki so zgrajeni okrog potentnega 660-kubičnega dvovaljnika.
Tretji v nizu novosti (verjetno lahko pričakujemo še kakšno retro in potovalno različico), ki bo prav gotovo premešal karte v razredu kjer trenutno v največjem tržnem deležu uživa Yamaha Tenere, je model Aprilia Tuareg. Že nekaj časa napovedani ter zato še toliko težje pričakovani enduro motocikel že na papirju obljublja veliko.
Za začetek je tu atraktiven dizajn, ki seveda sledi aktualnemu in priljubljenemu stilu dakarskih reli specialk. No, vsaj kar se tiče plastičnih delov so pri Tuaregu na prednjem delu precej minimalistično odmerjeni, se pa že zdaj namiguje, da bo že ob lansiranju na trg na voljo cel kup dodatkov, ki bodo nadgradili tako videz kot tudi potovalni potencial novega Tuarega.
Motor s 660-kubičnimi centimetri delovne prostornine kakšne posebne predstavitve resda ne potrebuje več, vseeno pa so ga za potrebe endura in cestnih voženj nekoliko prilagodili. No, v bistvu so ga predvsem pridušili, saj v primerjavi s športnim RS-om in slečenim Tuonom razvije za 20 oziroma 15 'konjev' manj. Menimo, da je pri tem vsaka skrb odveč, saj je v primerjavi s svojim največjim tekmecem Yamaho Tenere v motorju še vedno za slabih 7 'konjev' več moči, v rahli prednosti pa je s 70 Nm tudi na področju motornega navora. S spremenjenimi prestavnimi razmerji pa naj bi motor, ki je vgrajen v jekleni cevni okvir obljubljal praktično enaka pospeševanja kot cestni modeli, seveda ob za odtenek nižji končni hitrosti.
S suho maso 187 kilogramov Touareg ne bo najlažji v razredu lahkih adventure motociklov, saj je potrebno tej masi prišteti še maziva, hladilno tekočino in 18 litrov goriva; za primerjavo Yamaha Tenere 700 pripravljena za vožnjo tehta 204 kilograme, podobno pa velja tudi za primerljiv KTM.
Aprilia Tuareg bo imel tako spredaj kot zadaj popolnoma nastavljivo vzmetenje z dolgim 240-milimetrskim hodom, višina sedeža pa bo v osnovni konfiguraciji od tal oddaljena 860 milimetrov. Nekoliko presenetljiv in zato morda tudi napačen je podatek o medosni razdalji, ki naj bi meril zgolj 1.500 milimetrov, torej občutno manj kot pri podobnih motociklih.
Kot je pri Apriliji v navadi, lahko tudi pri Tuaregu računamo na kakovostno mehaniko in komponente, več kot zadovoljiv pa bi moral biti ta motocikel tudi na področju elektronike. Serijsko bo opremljen z barvnim TFT zaslonom, sistemom APRC prilagojenem za cestno in offroad uporabo, ter popolnoma izklopljiv ABS na zadnjem kolesu.
Informativna cena za vse našteto naj bi znašala okrog 12 tisočakov, kar glede na prostorninski razred ni ravno malo, vseeno pa je cena še vedno v okviru pričakovanj in neposrednih tekmecev. Uradno svetovno premiero naj bi Aprilia Tuareg doživel na sejmu EICMA, do takrat pa lahko tisti najbolj nestrpni uživate v ogledu tovarniške .
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem