Ta konec tedna je minil v znamenju svetovno znanega mednarodnega motociklističnega sejma v Veroni, kjer se poleg lokalnih prodajalcev motociklov predstavljajo tudi domači in svetovno znani predelovalci motociklov.
Sejem v Veroni je vselej prostor, kjer imajo navdušenci nad custom motocikli kaj za videti. Vsi tisti iz tega konca Evrope, ki želijo slediti trendom in novim tehnologijam na področju predelav motociklov in tudi avtomobilov, si ta sejem preprosto morajo ogledati.
Med neskončno dolgo vrsto razstavljalcev je letos izstopal tudi BMW Motorrad, ki je predstavil dva custom različici svojega retro klasika R18. V sodelovanju z italijanski podjetjem American Dreams je obiskovalcem na ogled postavil model R18 M, z italijanskim predelovalcem Garage 221pa model R 18 Aurora.
BMW R18 M
O tem kaj predstavlja bavarska črka M ni potrebnih preveč pojasnil in čeprav BMW R18 v osnovi ni niti najmanj športen motocikel to ni razlog, da ne bi inspiriral tudi tistih, ki se spogledujejo z idejo o športnih kruzerjih. Kot so povedali njegovi snovalci, je BMW R18 zaradi svoje dolge medosne razdalje, stabilnosti in potentnega motorja odlična osnova za njihovo vizijo športnega kruzerja, ki jim je očitno uspel tako dobro, da so pri BMW-ju odobrili uporabo njihove črke M.
Ekipa se je pri izdelavi fokusirala na okvir, nastavitve vzmetenja, obliko in opremo, medtem pa se s samo mehaniko in elektroniko niso ukvarjali. V duhu črko M so se posvetili tudi zmanjšanju mase in konkretno spremenili položaj sedenja, posledično pa je BMW R18 M v vožnji bistveno bolj športen in zabaven kot standardni modeli. No, morda beseda zabaven ni najbolj primerna, saj smo se lani tudi sami prepričali, da je navkljub svoji zasnovi in voznim zmogljivostim R18 še kako zabaven motocikel.
Z njegovo izdelavo se je ukvarjalo kar nekaj znanih imen, za dizajn je na primer poskrbel Oberdan Bezzi. Po njegovi zaslugi je BMW R18 M ohranil esenco klasike, hkrati pa na prvi pogled sporoča, da želi biti tudi sodoben 'power' kruzer. Podjetje Carbon Italy je poskrbelo za bikini, ki je v celoti izdelan iz ogljikovih vlaken. Skrajšan in volumensko manj kapaciteten je tudi izpušni lonec, ki zdaj omogoča tudi nekaj stopinj globlje desne nagibe.
BMW R 18 Aurora.
Ideja podjetja Garage 221 izvira iz konceptnega custom motocikla na osnovi R18, ki je bil premierno prikazan na salonu EICMA 2019. Pri oblikovanju so stremeli k temu, da bi ohranili oziroma še bolj poudarili nekatere tradicionalne detajle BMW-jevih motociklov, hkrati pa poudarili elemente, na katere so v sedemdesetih letih prisegali oblikovalci kruzerjev. Velika prednja maska oziroma t.i. 'Batwing' je vsekakor najbolj opazen element tega motocikla, zelo zanimiv pa je tudi pokrov oljnega hladilnika, v katerem sta dve tradicionalni ledvički, ki jih sicer poznamo iz avtomobilskih mask tega proizvajalca.
Zanimivo je predvsem to, da je na modelu Aurora kar nekaj elementov, ki jih je BMW v svoji zgodovini serijsko uporabljal na svojih motociklih; na primer sedež z modela R1200 C iz leta 2005, nosilci maske z modela R 100 iz leta 1982 in del zadnjega dela okviraj z modela K75. Uporabljena je celo originalna barva iz modela RT 100 iz leta 1983. Izpušni sistem je priskrbel Leo Vince, potrebno pa je priznati, da je navkljub mešanici originalnih detajlov in ročno izdelanih elementov vse skupaj videti zelo homogeno.
O tem, ali bodo pri BMW-ju v prihodnosti oba modela ponudili tudi širšemu krogu kupcev, za zdaj še ni informacij.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem