Pri BMW-ju so se odločili, da bodo svojo linijo 'heritage' motociklov odslej poimenovali drugače. Poleg imena, pa so poskrbeli tudi za niz novosti in ga uskladili s standardom Euro5+.
Ko so pri BMW-ju s prihodom linije retro motociklov z oznako R NineT je bilo ime tega modela povsem na mestu. Leta 2014 so s tem modelmo namreč proslavili svojo 90-letnico. Pri BMW-ju bodo letos obeležili svojo stoto obletnico, zato je tudi prav, da se to, zdaj že staro ime tudi poslovi.
Po novem bodo bavarski heritage motocikli nosili krajše, vendar zelo zgovorno ime - R 12. Novo ime seveda označuje delovno prostornino zračno hlajenega bokserja, ki je zdaj že pripravljen na prihajajoči ekološki standard Euro5+ (2024).
Če ste se ustrašili, da gre pri tem za standardno zategovanje pasu vas lahko potolažimo s tem, da bodo osnovne tehnične specifikacije motorja ostale nespremenjene. To pomeni, da bo ta motor še naprej razvijal 81 kW oziroma 110 konjev, hkrati pa še vedno razvajal tudi z bogatim navorom ki znaša 116 Nm.
Največja novost, ki jo prinaša prenovljeni agregat modela R12 je spremenjen sesalni sistem, zaradi katerega se je moral posloviti usmernik zraka na desnem delu motocikla. Ta je doslej lepo zakrival tehnološko drobovje tega odličnega agregata, kar bi tiste v smislu detajlov najbolj zahtevne kupce morda lahko nekoliko motilo.
Standard Euro5+ prinaša tudi zahtevo po tem, da bodo morali biti motocikli med vožnjo več časa tišji, in medtem, ko bodo nekateri proizvajalci to reševali z dodatnimi zaklopkami, so pri BMW-ju to rešili s povečanjem 'preddušilca' in spremembo izpušnega lonca.
Ker je po desetih letih na trgu prišel tudi čas za nekoliko bolj vseobsegajočo prenovo, so se bavarski inženirji lotili tudi drugih področij. Tako so naprimer spremenili zadnje vzmetenje, pri katerem je amortizer vpet bolj horizontalno.
Posledično so morali spremeniti tudi geometrijo in dizajn zadnje vilice. Spredaj se bodo do sedaj standardne ZF-ove vilice zamenjale z Marzocchijevimi. Tisti, ki se radi poigravajo z nastavitvami vzmetenja pa bodo gotovo zadovoljni z novim vrtljivim kolescem, s katerim bo mogoče enostavno nastavljati prednapetost vzmeti.
BMW R 12 je dobil tudi nova kolesa. Odslej jih bo dobaljal GLM (Giant Group) in bodo imele žičnate napere (brez zračnic). Ta platišča sicer že uporabljajo na modelu R 1250 R, kjer so na voljo za doplačilo.
Vizualne spremembe na prvi pogled morda niso tako zelo opazne, vendar so kljub temu precej konkretne. Na novo so oblikovali pokrove ventilov nad glavami motorja, nov je tudi sprednji pokrov bloka motorja, na novo pa je oblikovan tudi rezervoar za gorivo, ki je zdaj vsaj na videz nekoliko krajši in višji. Ob vsem naštetem je bil sprememb deležen tudi okvir motocikla.
Preberite še: Prihaja še peti veliki bavarski boxer - BMW R18 Roctane
Morda vas bo zanimal tudi ta pogovor, ki ga vodi Borut Pahor.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del