Skupina Piaggio, pod katere okrilje med drugim spadata znamki Moto Guzzi in Aprilia, je v Milanu pokazala marsikaj zanimivega.
Sicer bi težko rekli, da smo na razstavnem mestu skupine Piaggio videli veliko res novega, smo pa bili priča tudi velikemu presenečenju, ki ga je pripravila Aprilia.
- Piaggio MP3
- Moto Guzzi V9 Bobber Sport
- Moto Guzzi Fast Endurance Trophy
- Vespa GTS
- Moto Guzzi V85 TT
- Aprilia Concept RS600
Kot je razvidno z zgornjega seznama, so bili najbolj dejavni pri Moto Guzziju, kjer so poskrbeli za tri novosti. No, v bistvu za eno, če upoštevamo, da so model V85 TT napovedali že lani, ter to, da je bil V9 Bobber Sport predstavljen že na mednarodnem srečanju v Italiji.
Novo linijo modelov Piaggio MP3 smo spoznali že letos poleti v Parizu, vse o njem pa smo zapisali na tej povezavi.
Moto Guzzi V85 TT
Čeprav se je šušljalo, da bo novi karizmatični potovalni enduro, ki bi moral stopiti v čevlje upokojenega Stelvia, nared šele za Moto Guzzijev stoti rojstni dan, torej v sezoni 2021, je izredno zanimanje po lanski predstavitvi koncepta inženirje in šefe nagnalo, da so zavihali rokave in očitno težko pričakovanega novinca pripravili že za prihodnjo sezono. Moto Guzzi V85 bi moral s svojimi 80 'konji' in 80 njutonmetri navora pomešati štrene v razredu srednje kategornikov. A ker prihaja z veliko karizme in želje po lastni identiteti, bo to motocikel, ki ga ne bodo spregledali niti tisti, ki se v tem trenutku še ne ozirajo po tovrstnem motociklu.
Če vprašate nas, je že akronim 'TT', ki je sicer že dolgo del Moto Guzzijeve zgodovine, zagotovilo za vsestranski, robusten in zanesljiv motocikel. Kratica TT namreč pomeni 'tutto terenno', kar pri tej znamki identificira motocikle, ki so posvečeni avanturam tipa Pariz–Dakar ter potovanjem v njihovi najbolj čisti in originalni obliki. Na začetku 80. let, ko je bil znameniti reli na svojem vrhuncu, so se zgodbe namesto o moštvih, tovarnah in strojih pisale o dirkačih, katerih cilj je bil Lac Rose, pred tem pa raziskovati ter se poistovetiti s svojim strojem. Namesto navigacijskih sistemov so si dirkači pot skozi puščave utirali s pomočjo ročne ure in potne knjige, edino, kar je ostalo skupnega dirkačem, ki se relija udeležujejo danes, pa je to, da marsikdo ne pride do cilja.
Pustimo romantiko ob strani, Moto Guzzi V85 TT bi moral biti s svojimi 208 kilogrami dovolj lahkoten, da premagovanje tudi bolj zahtevnih terenov ne bi smelo biti velik problem. Posoda za gorivo sprejme 21 litrov goriva, kar pomeni, da bo z enim polnjenjem mogoče prevoziti tudi 400 kilometrov. Na salonu so bili prvi občutki za krmilom pozitivni. Izredno, skoraj erektilno pokončna drža voznika ne bi smela biti utrujajoča, gotovo pa bo všeč tudi starejšim motoristom, saj so noge zaradi položaja stopalk in visokega sedeža (830 mm) pravzaprav zelo malo pokrčene. Moto Guzzi V85 se je nalezel tudi nekaj oblikovalskih pristopov iz zgodovine te tovarne. Tako s predalčkom pod sedežem, visokim blatnikom in dvojnim žarometom spredaj hočeš nočeš močno spominja delno na model Quota 1000 iz leta 1989, delno pa na model NTX 650 iz leta 1996. Zelo zanimiv motocikel, ki ga bomo, če bo to mogoče, z veseljem preizkusili.
Moto Guzzi Fast Endurance Trophy
Če ste mislili, da gre za kakšen poseben nov model, ste se zmotili. Gre za še eno, torej sedmo variacijo modela V7 III, a tokrat z najbolj športno, pravzaprav dirkaško genetiko. Orel se namreč vrača na dirkališče.
Moto Guzzi v sodelovanju z italijansko motoristično zvezo organizira amatersko prvenstvo, na katerem bodo sodelovali samo njihovi motocikli. Šlo bo za pet enournih dirk, vsaka ekipa bo imela dva voznika. Startalo se bo v stilu Le Mansa, prvenstvo pa bo odprto za vse, ki si želijo spoznati pravo dirkaško življenje in vznemirjenje.
Fast Endurance Trophy bo torej V7 III, nadgrajen z dirkaškim kitom, ki poleg aerodinamičnih dodatkov zajema še komplet litih platišč, športno zadnje vzmetenje in še nekaj za zdaj skrivnostnih dodatkov, ki jih je pripravil Guareschi Moto, sicer svetovno znanI tuner Moto Guzzijevih motociklov.
Aprilia RS 660
Očitno presenečeni pa smo se praskali za ušesi, ko smo na Aprilijinem razstavnem mestu uzrli hudo športen model, na katerega je vgrajen vzporedni dvovaljnik. Da ta kombinacija ni ravno običajna, je s tem, ko je izjavil, da število konjev ni najpomembnejše, med vrsticami potrdil tudi Max Biaggi, ki je konceptni motocikel na salonu tudi predstavil. Kot pravijo pri Aprilii, gre v tem primeru za motocikel, ki bi navdušil tiste, ki uživajo v vrhunskih voznih lastnostih (sodeč po vgrajenih komponentah te ne bi smele biti vprašljive), moč motorja pa se jim ne zdi odločilna za dirkaški potencial ob koncih tedna. Hm, kaj pa vemo, Italijani so bili v marsičem prvi in pri tem tudi zelo uspešni, se je pa že zgodilo, da so bili marsikdaj korak pred drugimi, a kljub temu potegnili kratko. Lep primer je Aprilia Mana z avtomatskim menjalnikom, podobno zgodbo so doživeli tudi z modelom Moto 6.5.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem