Honda med proizvajalci motociklov ne slovi samo kot eden tistih, ki so bolj kot drugi nagnjeni k inovacijam, pač pa tudi kot tisti, ki na poti do cilja pogosto izbere težjo pot.
O tem, kdo je bil prvi, ki je v svetu avtomobilov in motociklov kupcem ponudil uporaben hibridni pogon bi se seveda lahko kresala zelo različna mnenja. A mimo dejstva, da je pred četrt stoletja v to ledino pri avtomobilih prva konkretno zaorala Toyota s svojim Priusom, pri motociklih pa leta 2008 Piaggio s 125-kubičnim hibridnim trikolesnim MP3-jem, pač ne moremo.
Tokrat torej ne gre za prestižnostno bitko o tem kdo bo prvi, pač pa o tem, kdo bo prvi tehnologijo razvil do te mere, da bo dejansko uporabna in učinkovita tudi pri motociklih, ki sodijo vsaj v srednjo, če ne že višjo kategorijo.
Če gre verjeti Kawasakiju, bi morali njihove prve hibridne motocikle v salonih videti že prihodnje leto. Vseeno pa njihove napovedi o prihodu novih modelov in revolucionarnih idejah, v zadnjem času vsaj terminsko niso bile najbolj točne. No, pri Hondi so glede tega veliko bolj natančni, zato si lahko kot kaže kmalu obetamo njihov prvi hibridni motocikel oziroma skuter.
Če za hip pobrskamo v Hondino zgodovino, bomo hitro ugotovili, da so v preteklosti pogosto izbrali precej nenavadne, predvsem pa tehnično zahtevenejše in tudi dražje poti do svojega cilja. Spomnimo se njihovih agregatov z ovalnimi bati s po dvema ojnicama, ki so jih razvili zgolj zato, da so kljubovali spremembi dirkaških pravil, ki so dovoljevala zgolj motorje z največ štirimi zgorevalnimi komorami. Pri Hondi so v 60-ih letih sledili ideji, da več valjev pomeni več moči, zato jim ta pravilnik ni bil pisan na kožo. Z uporabo ovalnih batov, pa so v obliko štirivaljnika pravzaprav na nek način prenesli V8 konfiguracijo, katere posebnost je bila med drugim tudi ta, da je imel vsak valj kar 8 ventilov. Seveda pri razvoju in na dirkah vselej vse ni šlo povsem gladko, zato skeptiki in kritična javnost te motocikle (ki so nosili oznako NR), hitro poimenovali v 'never ready' motocikle. No, kljub težki poti je Hondi s tem motorjem naposled vendarle uspelo nanizati nekaj dobrih rezultatov in svetu dokazati, da je bila njihova ideja dobra.
Ne tako dolgo nazaj pa so se pri Hondi lotili tudi izdelave motocikla z avtomatskim menjalnikom in seveda tudi tukaj izbrali nekoliko bolj zahtevno pot do cilja. Medtem ko je italijanska Aprilia pri modelu Mana uporabila CVT menjalnik in mu dodala nekaj elektronike, so pri Hondi izdelali dvosklopčni menjalnik, katerega danes zelo dobro poznamo in predvsem prepoznamo kot odlično opcijo za širok razpon motociklov in tudi skuterjev.
Ker kot kaže tudi pri motociklih prihaja čas hibridov, so se pri Hondi odločili, da na tem področju ne bodo manjkali, a kot kaže so tudi tokrat izbrali bolj zapleteno možnost, kot bi bilo verjetno potrebno. Njihove hibridne motocikle (debitirali naj bi kot nasledniki modelne serije NC, ki vključuje tudi skuterja X-ADV in Forza 750) bosta tako poleg klasičnega enovaljnega ali dvovaljnega (odvisno od modela) motorja z notranjim izgorevanjem poganjala še dva elektromotorja, ki bosta z glavno bencinsko enoto povezana preko skupnega menjalniškega sklopa. En elektro motor bo imel glavno vlogo in bo namenjen zgolj pogonu motocikla, pri tem pa bo glede na potrebe in vozne razmere lahko tudi povsem miroval. Drug pomožni elektromotor pa bo deloval vselej, ko se bo vrtelo zadnje kolo, njegova funkcija pa bo lahko pogonska ali pa bo deloval kot generator za proizvajanje električne energije. To pomeni, da bo Honda v svoje motocikle prenesla principe, ki so uveljavljeni tudi pri avtomobilih. Seveda so pri tej ideji že zdaj naleteli na številne težave, predvsem glede prostora in kompaktnosti komponent, a kot gre razbrati iz njihovih patentnih skic, niso več daleč od prvih voznih prototipov.
Z ozirom na to, da nas je Honda, kot omenjeno, v preteklosti že prepričala s svojimi 'neverjetnimi' inovacijami, zares nimamo utemeljenih razlogov, da bi dvomili v tokratni uspeh. Se pa tisti, ki smo aktualno paleto motociklov iz serije NC uspeli spoznati, utemeljeno sprašujemo, ali jim bo ob pričakovani večji masi sploh uspelo znižati že tako ali tako rekordno nizko porabo goriva, ki se lahko spusti do vsega treh litrov na sto kilometrov.
Fotografije; Honda
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem