Kar dva superšportna motocikla, ki predstavljata vrhunec tehnologije, sta uradno zapeljala na sceno, ki postaja iz sezone v sezono bolj razdrobljena na podsegmente. Presenetljivo pa ni bilo nič novega na področju električnih motociklov.
Intermot, ki je v nasprotju z Eicmo v Milanu bienalen, je tokrat izkoristil zgodnji termin in svetovni javnosti pokazal kar nekaj zanimivih novosti ter tako Milano prikrajšal za ekskluzivo. Kajti ko govorimo o prelomnih trenutkih, moramo povedati, da sta tako Honda kot Suzuki, torej dva izredno pomembna igralca na globalnem motorističnem trgu, pokazala svoje najboljše, vrhunec tehnologije in tega, kar zmorejo sestaviti skupaj. Suzuki je pokazal novi GSX 1000 RR, Honda pa novi CBR 1000 RR Fireblade. In to je šele začetek. Kljub temu pa je industrija naredila velik korak naprej v skrbi za okolje, saj s prihodnjim letom začnejo veljati normativi Euro 4, ki določajo manj izpusta ogljikovega dioksida in dušikovih oksidov.
BMW je predstavil novi S 1000 R, ki v osnovi ostaja enak, navzven pa ga bomo od predhodnika ločili po prenovljeni maski in prepoznavni asimetrični obliki žarometov. Motor, ki je skladen z normami Euro 4, zmore 165 'konjev', s polno posodo tehta 205 kilogramov, kar je bavarsko zverino naredilo še nekoliko ostrejšo. Poleg tega je nov tudi superpotovalnik K1600 GT, ki so ga vizualno osvežili in mu namenili najsodobnejšo Boschevo elektroniko ter sisteme, da je vožnja z njim še bolj udobna in varna. Šestvaljnik zmore živahnih 160 'konjev'. Kot zvezdi pa so predstavili derivata serije NineT, natančneje R NineT Pure, ki predstavlja osnovni vstopni model, ki pa bo za marsikoga ponudil odlično platformo za v svetu vedno bolj priljubljene predelave. Glede na nekatere sestavne dele pričakujemo, da bo cena zelo konkurenčna. Všeč bo tudi vsem, ki ne marajo radikalnih motociklov, kar pa R NineT zagotovo je. Nekakšno nasprotje tega vstopnega modela pa je NineT Racer, ki je narejen po vzoru dirkalnikov z začetka osemdesetih let in bo navdušil vse nostalgike dirk iz časov, ko se je na Grobniku šele začelo dirkati. Velik aerodinamični poloklep in okrogla luč ter bavarske dirkalne barve poskrbijo, da se boste na njem zapeljali nazaj v preteklost. BMW očitno hrani nekaj novosti tudi za salon v Milanu, saj nismo videli G 310 GS, torej malega GS-a in 'boberja' na osnovi K1600 LT.
Ducati po pričakovanju v Nemčiji ni pokazal veliko, vsekakor pa je nemškemu trgu premierno pokazal model, ki zelo neposredno nagovarja nemške kupce. Gre za povsem novi SuperSport, ki ga poganja motor kot v modelu Hypermotard in zmore 115 'konjev'. Geometrijo okvirja so vzeli iz superšportnega Panigala, kar obeta zelo lahkotno vodljivost. Gre torej za motocikel, ki je športen, a prinaša precej več udobja na daljših potovanjih kot njihovi superšportni motocikli, ki zares pokažejo, kaj zmorejo, šele na dirkališču.
Harley Davidson je pripravil revolucijo, nov agregat Milwaukee-Eight s po štirimi ventili na valj. S tem so seveda zadostili novim okoljskim normam in poskrbeli za živahnejši značaj kultnega dvovaljnika, za več udobja pa so poskrbeli s povsem novim vzmetenjem potovalnikov.
Honda je svojo glavno novost sezone napovedala nekaj tednov pred Intermotom, ko so v javnost ušle fotografije novega CBR1000RR Fireblade. Gre za popolnoma nov motocikel, ki bo na voljo v osnovni in bolj športno radikalni izvedbi. Torej vsem, ki se veliko vozite po dirkališčih, sta namenjena Fireblade SP ter Fireblade SP2, medtem ko bomo na čisto osnovni Fireblade morali počakati do Eicme v Milanu. Podatki so zanimivi, a morda za marsikoga kar malo razočaranje, saj se s 189 'konji' Honda ni vpisala v razred 200+ 'konj'. Tudi masa s 196 kilogrami z vsemi tekočinami ni presežek.
Verjamemo pa, da bo Honda navdušila z voznostjo. Za to bodo skrbeli polaktivno (elektronsko nastavljivo) vzmetenje Öhlins in cel kup elektronike ter 'quick shifter' z downshift funkcijo, kar pomeni uporabo sklopke le za speljevanje in ustavljanje, tehnologija RCV13V-S za nadzor zdrsa, različni načini vožnje in razporeditve moči. Fireblade SP2 pa je motocikel za izbrane, proizvedli jih bodo samo 500, zraven pa prihaja cela paleta dirkaških komponent HRC, ki pa ne bodo na voljo v prosti prodaji, ampak le izbranim ekipam na močnejših regionalnih prvenstvih. Kar nekako neopazno in sramežljivo sta po ogromnem zanimanju, ki ga je med mediji in publiko na Intermotu požel nov Hondin superšportnik, ugledala luč sveta Honda CB1100EX ter povsem novi CB1100RS. Po videnem lahko rečemo, da se tudi Honda ni mogla upreti pozivu trenda cafe racer/hipster, in je na trg poslala svoja dva roadsterja, klasični EX in malo bolj športno naravnani RS.
Kawasaki je predstavil osveženo družino s kultnim imenom 'Ninja'. Začeli so z Ninjo 650, kompaktnim motociklom vstopnega segmenta z nizkim sedežem in težiščem, ki pa je solidno opremljen, saj na njem najdemo ukrivljeno zadnjo nihajko, sklopko proti blokiranju zadnjega kolesa. Dvovaljnik obljublja dober navor, vsi, ki želijo več ostrine, pa lahko posežejo po Akrapovičevem športnem izpuhu. Ninja ZX-10 RR je specialka, ki si jo je Jonathan Rea pripravil za trening. Gre za enosedežnik s homologirano predelavo glave motorja, Marchesinijevimi aluminijastimi platišči, najboljšo elektroniko za nadzor delovanja motorja in sistemi, ki motocikel nadzirajo pri vožnji na meji. Serijsko so ga opremili s sistemom za pretikanje prestav menjalnika navzgor in navzdol pri obremenitvi s polnim plinom in seveda brez uporabe sklopke. Kot vrhunec novosti pa so pokazali model s turbinskim polnjenjem H2R Carbon. Naredili jih bodo le 120, gre pa za še lažjo izvedbo njihovega osupljivega lovca na hitrosti.
KTM je startal v pravo ofenzivo na področju velikih potovalnih enduro motociklov. Pokazali so kar pet novih modelov na bazi dveh platform. Prva je 1090 Adventure, ki predstavlja ta hip vstopni model v svet serije Adventure in ga poganja dvovaljnik s 125 'konji'. Spremenili so mu tudi zunanjo podobo in vzmetenje. Zdaj pripravljen za vožnjo in s polno posodo za gorivo tehta 228 kilogramov. Nataknili so mu 19- in 17-palčna kolesa na lita platišča, medtem ko je izvedba R bolj terensko opremljena. Spredaj ima 21-, zadaj pa 18-palčno kolo na kolesih z žičnimi naperami. Vzmetenje WP je polno nastavljivo s kar 220 milimetri hoda, pohvali pa se tudi s sistemom ABS ter sistemom za nadzor proti zdrsu zadnjega kolesa, ki delujeta v več različnih načinih in sta prilagojena uporabi na cesti in na terenu. KTM Super Adventure 1290, ki se od drugih konkurentov razlikuje po izredno impozantni podobi, bo na voljo v dveh izvedbah, standardni z oznako S in avanturistični z oznako R. Poganja ga z navorom nabit dvovaljnik, ki zmore 160 'konjev'. Gre za neposredna naslednika modelov Adventure 1190 in sta opremljena z vso najnovejšo tehnologijo ter asistenčnimi sistemi, ki delajo vožnjo bolj varno v vseh razmerah. Novost je tudi polaktivno vzmetenje. R, ki sprejme kar 23 litrov goriva in ki, pripravljen na vožnjo, tehta 240 kilogramov, je seveda namenjen tudi rabi zunaj urejenih cest in ima zato 21- ter 18-palčna kolesa, medtem ko S, ki je lažji za 2 kilograma, predstavlja vsestranski vstopni model v ta srednji segment pri KTM-u in svoj potencial pokaže predvsem na ovinkastih cestah. Za maksimalno udobje in dolga potovanja so naredili Super Adventure 1290 T (T kot travel), ki je doživel minimalne spremembe.
Triumph ostaja zvest izročilu in gre seveda v korak z novimi normativi, zato so pomladili linijo klasikov in javnosti pokazali novo družino Bonneville 900, ki so jih poimenovali z oznako T100. Street cup pa je retro dirkanik, ki bo navdušil vse, ki so jim blizu stari cafe racerji.
Suzuki je predstavil dolgo pričakovani GSX 1000 R, ki so ga opremili z vso najsodobnejšo elektroniko: ročica plina je povezana neposredno z računalnikom, ki nadzira delovanje motorja v vseh različnih programih, ima sistem za starte 'launch control', sistem za pretikanje prestav s polnim plinom in brez uporabe sklopke 'quick shifter', sistem za nadzor nad oprijemom zadnjega kolesa pri pospeševanju. Vzmetenje je najboljše, kar premorejo pri Showi. Spredaj so nataknili vilice z oznako BFF in zadaj s prav tako polno nastavljivim blažilnikom BRC light. Ubrali so tudi drzne in moderne linije s prepoznavnim žarometom, ki so ga pokončno stisnili med dve veliki reži za dotok svežega zraka v 'airbox'. Vse to samo zato, da motor dobi močnejši dotok zraka v variabilne sesalne kanale in sistem za vbrizg goriva. Vrstni štirivaljni motor zmore kar 202 KM pri 13.200 vrtljajih na minuto in 118 njutonmetrov navora pri 10.800 vrtljajih. Da je masa karseda nizka, so poskrbeli z izpuhom iz titanove zlitine, ki je narejen po sistemu 4 v 1 in se konča v velikem dušilcu, za katerega pa bo zagotovo slej ko prej na voljo tudi športni izpuh, ki bo dodal še nekaj več moči in navora. Zanimivi sta tudi izjemno kratka medosna razdalja, ki znaša samo 1410 milimetrov, in masa, ki pri motociklu, ki je pripravljen na vožnjo s polno posodo za gorivo (16 l), znaša 203 kilograme. Prenovili so tudi oba potovalna enduro motocikla. V-Stom 1000 in V-Strom 650, ki zdaj ustrezata normam Euro 4, sta bila deležna precejšnjega 'facelifta'. Pomladitev se kaže v nekoliko bolj robatih linijah, kar pritiče temu segmentu motociklov, s tem so tudi izboljšali aerodinamično zaščito in pri modelih z oznako XT dodali bolj avanturističen videz. Oba je že preizkusil tudi desetkratni svetovni prvak v motokrosu Stefan Everts, ki od letos pri Suzukiju skrbi za ekipo v motokrosu razredov MX2 in MXGP in ki je tudi pripeljal večjega od obeh na oder. Tisočaka poganja dvovaljnik s 100 'konji' in tehta 228 kilogramov, medtem ko manjši zmore 71 'konjev' in tehta 215 kilogramov. Oba sta opremljena z 20-litrsko posodo za gorivo, da na dolgih poteh ne bo skrbi z avtonomnostjo na odmaknjenih cestah. Za mlade motoriste pa so poskrbeli z novincem v družini GSX-R, ki ga poganja štiritaktni enovaljni motor s 125 kubičnimi centimetri delovne prostornine. Serija GSX-S je zdaj bogatejša za novi GSX-S 750, ki zmore 112 'konjev' in predstavlja neposredni 'derivat' superšportne družine GSX-R. Pri Suzukiju pravijo, da je odličen pri športni vožnji skozi ovinke, kar jim lahko verjamemo, saj ima motocikel 1450 milimetrov medosne razdalje in pripravljen za vožnjo ne preseže 213 kilogramov. To naj bi bila sicer le polovica novosti KTM-a, drugo bodo predstavili novembra v Milanu. Neuradno se veliko govori o povsem novi platformi z vzporednim 800-kubičnim dvovaljnikom, na katerem bodo naredili cestni model Duke 800 in ekstremni potovalni enduro motocikel Adventure 800 R.
Yamaha je presenetila z vizualno precej spremenjenim modelom MT-09, ki se zdaj bolj sklada z najmočnejšim iz te serije MT-10. Novo je vzmetenje, nekoliko pa so popravili tudi položaj sedenja in menjalnik opremili s serijskim sistemom 'quick shifter'. MT-09 je zdaj še bolj tehnološko dovršen, vznemirljiv in seveda zabaven motocikel. Zdaj boste sklopko potrebovali le za speljevanje in ustavljanje. Za sladokusce so pripravili MT10 SP, roadster, namenjen vsem, ki iščejo ultimativne užitke v športni vožnji po cesti in na dirkališču, saj ima elektroniko in vzmetenje izposojeno od radikalno superšportne specialke R1M. Polaktivno Öhlinsovo vzmetenje se prilagaja načinu vožnje in razmeram na cesti oziroma na stezi. Celotna serija MT-10 je za sezono 2017 opremljena s sistemom 'quick shift' za pretikanje prestav pri polnem plinu brez uporabe sklopke. Pri Yamahi narekujejo trende na področju modnih retro motociklov. Ljubitelje 'scramblerjev' bo navdušil novi model SCR950, ki ga bodo izdelovali za ameriški ter evropski trg in temelji na osnovi platforme XV 950. Navdušil nas je z videzom in pristnostjo.
Moto Guzzi Audace Carbon je bila glavna novost koncerna Piaggio v Nemčiji; lično izdelan primerek je tipičen predstavnik klasičnega kruzerja v 'bagger' stilu z občutkom za italijansko estetiko. Poleg tega so pokazali Aprilio RSV4 in Tuono V4 1100 ter 125-kubični izvedbi omenjenih modelov. Novi sta tudi vespi GTS 125 in 150. Več pa lahko od njih pričakujemo v Milanu v začetku novembra.
besedilo: Peter Kavčič in Miha Vesel, foto: Peter Kavčič
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem