Piaggio je v spomin na zgodovinski uspeh, ki ga je leta 1951 dosegel na takrat popularni in pomembni šestdnevni dirkaški prireditvi, pripravil omejeno serijo modelov Sei Giorni.
V povojnem obdobju so bile namreč organizirane številne dirkaške prireditve, na katerih so takrat akutalni proizvajalci pomerili moči. Med njimi je bila tudi italijanska Sei Giorni Internazionalle, na njej pa so se v več kategorijah pomerili vsi takrat pomembni proizvajalci.
Piaggio je takrat v svojih garažah za ta namen priredil deset Vesp, ki pa so jih, razumljivo, na štartu sprejeli s precej posmeha. Le kaj bi namreč lahko naredila Vespa? Zgodba se je obrnila tako, da so te Vespe skupaj osvojile devet zmag in zasenčile marsikaterega favorita. Dirke so se odvijale tako po makedamu kot tudi po delu steze na dirkališču v Monzi.
Takratna Vespa je bila v primerjavi s serijsko precej predelana. Imela je nekoliko bolj aerodinamično bočno linijo, večji rezervoar, večji pa je bil tudi desni bok, ki je ščitil velik, dirkaški vplinjač. Vespe so bile obarvane v zeleno barvo. Piaggio je pred in po tem dogodku zaradi homologacijskih zahtev izdelal 300 primerkov te Vespe, danes pa ohranjeni primerki veljajo za najbolj zaželene Vespe. Zbiratelji so za njih pripravljeni odšteti vsoto, ob kateri povprečen Slovenec enostavno obnemi.
Za razliko od originala iz leta 1951 je tokratna 'spominska' Vespa Sei Giorni deležna veliko manj tehničnih sprememb kot originalni model. Gre izključno za stilsko preobrazbo sicer že tako zelo retro modela GTV. Motor je torej 300-kubični, ma ABS in sistem proti zdrsu, ter celoten nabor opreme, ki jo premore vsaka serijska Vespa, žaromet pa je nameščen na blatniku (farro basso).
Matjaž Tomažič
foto: Piaggio
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del