Potem ko je Yamaha letos upokojila svojega dolgoletnega in zelo priljubljenega predstavnika skuterjev iz razreda 50-kubičnih centimetrov, je njegovo vlogo v prihodnosti prevzel na las podoben model z istim imenom, vendar električnim motorjem.
Yamaha Neo's je bil dolga leta znanec vseh motociklističnih katalogov, letos pa se je vsaj iz tistih delov, kjer so predstavljeni 50-kubični skuterji za vedno poslovil.
Vendar kljub temu pravih razlogovo za žalost ni. Yamaha Neo's bo namreč kupcem odslej na voljo kot električni model. Na videz bo zelo podoben bencinskemu predhodniku, a ker se vendarle spodobi, da gre tudi oblikovno v korak s časom in trendi, bo v marsikaterem detajlu bistveno bolj moderen.
Čeprav gre v bistvu za prvi Yamahin velikoserijski električni skuter ekvivalenten razredu 50-kubikov, pa lahko Yamahi pripišemo tudi nekaj pionirske vloge pri razvoju tovrstnih skuterjev. Že tri desetletja se Yamaha namreč aktivno ukvarja z razvojem tehnologij za tovrstna vozila, rezultate njihovega razvoja pa danes že poznamo pod nekaterimi drugimi blagovnimi znamkami, npr. skuterji Askoll in številni drugi.
Yamaha Neo's bo imela vgrajeno pogonsko enoto YIPU (Yamaha integrated power unit), torej elektromotor vgrajen v pesto zadnjega kolesa. Tako neposreden prenos moči se je tekom testiranj izkazal kot energijsko izredno učinkovita pogonska rešitev, prednosti ki jih prinaša ta enota, pa so po mnenju Yamahe večje, kot potencialne tegobe zaradi večje nevzmetene mase.
Med svojevrstne posebnosti Yamaha Neo's lahko štejemo tudi prilagodljiv baterijski sklop, katerega je mogoče polniti tako v samem skuterju kot tudi doma, saj je baterijo zelo enostavno vzeti iz ohišja in odnesti v pisarno ali stanovanje. Dodatno je možno sistem YIPU priključiti na dodaten baterijski vir. Tako lahko s samo eno baterijo Neo's prevozi do 38 kilometrov, z dodatno drugo baterijo pa se doseg poveča na 68 kilometrov. Na domači vtičnici se ena baterija polni osem ur, s tem pa bi moral ciklus polnjenja in avtonomije tega skuterja ustrezati veliki večini uporabnikov.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?