Čeprav se je zdelo, da bo težko ponoviti revolucionarno prenovo iz leta 2010, pri Yamahi zdaj trdijo, da je nova YZ 450F za modelno leto deležna najbolj radikalne prenove v svoji zgodovini.
Z revolucionarno prenovo iz leta 2010 imamo v mislih predvsem nazaj nagnjen in obrnjen enovaljnik, ki ima sesalni sistem spredaj, izpušni pa zadaj. Odtlej so Yamaho praktično vsako leto malenkostno izboljšali in tisti, ki na temu motociklu presedijo oziroma prestojijo veliko časa znajo povedati, da je tudi vsota vseh manjših izboljšav v zadnjih dvanajstih letih več kot opazna.
No, kot smo zapisali v uvodu se pri Yamahi očitno ne strinjajo z našo tezo o revolucionarni prenovi, saj je po njihovem letošnja osvežitev za modelno leto 2023 še bolj intenzivna kot tista iz leta 2010. Enovaljnik je dobil nov bat, nov valj in novo glavo z večjimi sesalnimi ventili iz titana. Spremenili so tudi ojnico in glavno gred, ki sta tudi na novo uležajeni. Na seznamu sprememb se najde še cel kup manjših posegov, nov je sistem mazanja s suhim karterjem, nova je tudi veriga z vodili in natezalci. Spremebe na na sesalnem delu so zaslužne, da je moč motorja zrasla za 5 odstotkov, omejevalnik vrtljajev pa dovoljuje za 500 vrtljajev hitrejše vrtenje glavne gredi.
Glede na to, da je bil sam motor več kot očitno v celoti prenovljen, je jasno, da so se lotili tudi 5-stopenjskega menjalnika, ki je zdaj ojačan, nova pa je tudi sklopka, ki je hkrati tudi lažja od prejšnje. Jasno je tudi, da so se lotili tudi izboljšav na elektroniki, kjer so izboljšali sistema za nadzor zdrsa in 'launch control'. Vse naštete spremebme se odražajo tudi na področju uravnoteženosti in mase, kjer je YZ 450F izgubila konkretnih 2,3 kilograma in bo odslej pripravljena na vožnjo z vsemi tekočinami tehtala 109 kilogramov.
Ob vsem tem se še najmanj pomembne zdijo vizualne spremembe, ki so sicer majhne, vseeno pa so bočne plastične obloge kompaktnejše in na sprednjem delu ožje za konkretnih 5 centimetrov. Obdelali so tudi aluminijast okvir in vzmetenje, spremenili geometrijo položaja voznika z znižanjem stopalk za noge in za 5 milimetrov privzdignjenim sedežem, ki ima zdaj namesto ostrih lepo zaobljene bočne robove.
Sodeč po vsem napisanem, so se pri Yamahi tokratne prenove lotili zares temeljito, saj skorajda ni področja, kjer ne bi bilo sprememb. Bo že držalo, torej, da je tokratna prenova najbolj temeljita doslej.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?