6. sezona serije Dakar šteje 13 epizod. In že v prvi, je bilo kar nekja dogajanja. Toda to ni bilo še niti pravo ogrevanje...
Zakaj bo Dakar 2024 bitka, kot je še ni bilo? Prvič zato, ker bo to verjetno najtežja izdaja relija po letu 2007. Drugič zato, ker sta v igri za stopničke svojih kategorij oba Slovenca, Toni Mulec in Simon Marčič! In tretjič zato, ker bo na štartu kar nekaj legendarnih imen. Z današnjim prologom se dirkači niso še niti prav ogreli ...
Toby Price in brata Benavides
Toby Price (KTM) bo letos napadel na vse ali nič, saj se mu je lanskoletna zadnja dakarska zmaga izmuznila za pičlih 43 sekund. Šušlja se, da bi ta Dakar lahko bil njegov zadnji na dveh kolesih, kar bi bil lahko razlog več, da Avstralec svoje arene ne bo hotel zapustiti poražen.
Na svojo tretjo zmago cilja Argentinec Kevin Benavides (KTM), na svojo prvo pa njegov brat, aktualni svetovni prvak Luciano Benavides (Husqvarna). Po kratki uvodni etapi, tako imenovanem prologu je jasno, da najboljši taktizirajo in nočejo razkriti vseh kart že na začetku. Luciano Benvides je končal peti, Sunderland šesti, Quintanila sedmi, Price osmi in Benvides kot deveti - vsi favoriti, vsaj na papirju, v manj kot minuti.
Slovenija gre naprej – in navzgor
Simon Marčič in Toni Mulec sta letos še bolje pripravljena – Simon kot dakarska legenda (naziv za 10 udeležb relija) in eden od 31 motoristov razreda brez asistence Original z največ izkušnjami, Toni pa kot eden nespornih favoritov kategorije Rally 2, ki na mizo še zdaleč ni položil vseh svojih kart. Izkušnje in iznajdljivost na Dakarju štejejo ogromno, našima tekmovalca pa Dakar 2023 ni prihranil ničesar. Simonov Dakar brez asistence je bil v mokrem in mrzlem vremenu nečloveško težak, a kljub dodatnim 100 km po platišču se je obdržal v bitki in jo zaključil na 6. mestu razreda. Toni pa je svoj prvi Dakar po pičlih šestih mesecih privajanja na reli odvozil dobesedno mojstrsko spričo vseh mehaničnih težav in padcev, ki jih je zanj pripravila Prazna četrt, in se zavihtel na 9.mesto razreda Rally 2.
To, da je letošnji Dakar dejansko najtežji reli po letu 2007, ko so tekmovalci še zadnjič prečili afriško celino - z več skalnate puščave, težjo navigacijo in več dirkanja na čas, pa je za oba Slovenca le voda na mlin. No, prolog jima ni šel najbolj na roko - Marčič je končal kot 69 (toda sedmi v kategoriji Originals). Mulec pa na 85 mestu. Toda časa za dokazovanje bo za oba Slovenca še več kot dovolj ...
Med avtomobilisti na prologu še brez panike ...
Med avtomobilisti, kjer Audi cilja na svojo prvo zmago (na zadnjem uradnem Dakarju), Ford na svoje prve stopničke nasploh, Toyota na ponovitev lanskega uspeha, Prodrive pa na presenečenje z dvema kultnima imenoma v ekipi (Al-Attyah in Loeb), ni bilo velikih presenečenj. Ekstrom v Audiju je na kratkih 27 kilometrih prve hitrostne preizkušnje napravil prvi čas, Seth Quintero je v Toyoti končal drugi - pravzaprav še nejvečje presenečenje, Loeb pa tretji v Hunterju.
Ostali favoriti so nekoliko zaostali - Peterhansel je končal na osmem mestu, Al-Attyah na 12., Sainz šele na 48., ... Ampak - za razliko od motoristov se časi avtombilistom in tovornjakarjem ne štejejo v skupen čas dirke! Gre le za ogrevanje in za možnost izbire štartnega položaja.
Dolge etape, kratke noči in nori maraton
Pa še enkrat nekaj ključnih številk: letošnja trasa šteje skupno 7861 km, od teh bodo tekmovalci prevozili kar 4769 km na čas. Kar 9 etap šteje več kot 600 km, neprimerno več skalnate puščave pa obenem pomeni večje hitrosti in več možnosti za napake. Kar nekaj povezovalnih etap je tako dolgih, da bo budilka v bivaku zvonila že ob enih, dveh. Kar 60 odstotkov trase predstavlja nov teren, kot bo nov bo tudi sistem maratona – 48-urna krono etapa je velika neznanka, ki bo brez dvoma premešala karte še pred dnevom počitka.