Se za motoristične hlače in jakno splača odšteti več kot tisočaka?
(Iz Avto magazina 10/2013)
besedilo: Matevž Hribar, foto: Saša Kapetanovič
Do BMW-jevega kompleta sem dolgo časa gojil odpor zaradi, kaj pa bo drugega rekel Gorenjec, nesramno visoke cene. Jurja za jakno in hlače? Preveč. Potem sem jo pa letošnjo zimo enkrat za hec nadel v salonu in ugotovil, da mi neverjetno fino stoji (oprema, se razume). Dogovorili smo se, da bom komplet v letošnji sezoni preizkusil, zato se vam iz uredništva že vnaprej in za nazaj (Honda CBR500R in KTM 1190 Adventure) opravičujemo, ker bo BMW-jev logotip prisoten tudi pri kakšnem motociklu, ki ni BMW.
Malo surovih podatkov: jakna ima skupaj z dvema na hrbtu, prozornim na levem rokavu in velikim za meh s pijačo deset žepov, odstranljivo nepremočljivo podlogo, ščitnike hrbtenice, komolcev in ramen, velike zračnike na rokavih, prsih, hrbtu in bokih. Rokava se lahko v celoti odstranita (tako dobite brezrokavnik); ohlapnost se prilagaja z ježkastimi trakovi na rokavih in z elastiko v pasu.
Hlače, prav tako z odstranljivo nepremočljivo podlogo, imajo tri žepe, ščitnike na bokih in kolenih, zračnike na stegnih, odporno usnje na predelu, ki je v stiku z motociklom, in pas, nastavljiv po širini.
Kaj prija? V prvi vrsti udobje zaradi kroja in uporabljenih materialov. V testne namene sem jo v hladnem marcu pustil oblečeno in zapeto v pisarni (s podlogami vred) in ugotovil, da ne prihaja do neželenega potenja (to pri nepremočljivi motoristični opremi ni pravilo!). Naslednja hvala gre kakovosti izdelave in delovanju zadrg, gumbov, ježkov; skratka vseh elementov, s katerimi motorist 'operira' (po možnosti v rokavicah). Nekdo je pri snovanju razmišljal. Prav tako sem ugotovil, da je meh s tekočino odlična reč tudi na potovalnem, ne le tekmovalnem motociklu!
Kaj lahko zmoti? Morda precej ohlapen kroj hlač, ko so odstranjene podloge in pod obleko ne nosimo dolgega perila. So mere prilagojene bolje podkrepljenim nemškim motoristom? Druga graja, ki je trenutno le dvom, leti na nešteto šivov in različnih elementov, ki morajo biti zares kakovostno zašiti, če nočemo, da se nam po daljši rabi oprema 'razcveti'. Za zdaj štrlečih nitk ni opaziti.
Mimogrede še ena zanimivost: opazil sem, da je sivo-rdeč komplet v velikosti 54 izdelan v Srbiji, tale modro-siv v velikosti 52 pa v Indoneziji. Al' je svet majhen.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?