Najbrž veste, kako je, ko vas na letalu ob pospeševanju pri vzletu prilepi na sedež. Približno takšni občutki me prevevajo, ko na jugu Španije na odprti avtocesti odprem plin prenovljenega BMW-ja S 1000 XR.
Ralf Mölleken, projektni vodja celotnega projekta S 1000 XR, je bil jasen: "Vedno je težko izboljšati predhodni model, ki je bil deležen odličnih ocen. Veseli smo, da nam je pri novem S 1000 XR-ju uspelo narediti majhne korake naprej v vseh pogledih." Ja, že predhodna bavarska raketa – testna flota je bila obarvana v vojaško sivo, kar je menda letos trendna barva – je precej huda, saj so Bavarci združili pravzaprav dva motoristična segmenta: ciklistika novega Ikserja je podobna segmentu tako imenovanih 'adventure' motociklov, v njegov okvir pa so namestili, v celoti gledano, nekoliko zmernejši štirivaljni superbike agregat športnega brata S 1000 RR, ki zmore 165 konjev (121 kW). A pozor – z novimi odmičnimi gredmi in novim izpuhom ima agregat novega S 1000 XR bolj enakomerno krivuljo navora in je v srednjem območju zdaj celo nekoliko močnejši kot njegov športni brat.
Kje so razlike, kje podobnosti?
BMW-jevi razvojniki so se pri snovanju novega modela S 1000 XR posvetili trem glavnim ciljem: že omenjeni povečani moči agregata (ta je del šasije) v srednjem območju delovanja, večji okretnosti, kar je pomenilo zmanjšanje mase motocikla, ter naslednji stopnji opremljenosti s sodobno opremo. Ob tem so spremenjena prestavna razmerja, popolnoma novo in lažje je vzmetenje, prav tako je izboljšan sistem Dynamic ESA, nov in na predelu voznikovih kolen je ožji okvir Flex Frame, sprednji LED-žarometi so kot dodatna oprema tudi pri tem modelu na voljo s tehnologijo prilagodljivega vklapljanja dodatnih žarometov v zavoju (Adaptive Cornering Lights).
Nov je tudi sistem speljevanja v klanec Hill Start Control HSC. Številke povedo, da je tako razmerje moči in mase izboljšano za približno 6 odstotkov, masa motocikla, pripravljenega za vožnjo, pa je v primerjavi s predhodnikom manjša za 10 kilogramov. Kje so torej prihranki mase? Agregat je lažji za 4 kilograme, okvir za 2,1 kilograma, izpuh za 1,2 kilograma, kolesni obroči za 1,8 kilograma, pogonski sklop za 7,3 in ABS za 0,4 kilograma. 6,6–inčni TFT-zaslon, ki je vzet iz modela S 1000 RR, je informacijsko bogat z elektronskimi pomagali, tudi z BMW-jevo povezljivostjo in s paketi opreme vozniku ponuja obilje možnosti.
Le za izkušene
Tisti sunek moči in temu ustrezna stopnja adrenalina, ko privijem plin na avtocesti, ni edino, kar človeku ostane v spominu. Grlen, že kar športni zvok izpuha je že tak, tudi odlična vetrna zaščita voznika, hvalim TFT-zaslon in elektronska pomagala. A pozor: kljub shujševalni kuri motocikel na tehtnici, pripravljen za vožnjo, še vedno pokaže 226 kilogramov. Ob zalogi moči ga bodo izbrali tisti, ki si želijo izrazito športnost dinamičnega stroja, ki jih lahko ponese nekoliko dlje, morda tudi v paru, pri tem pa ne želijo (več) športno kriviti svojega telesa v maniri 'superbike' strojev. In imajo seveda obilo izkušenj ter prav takšno desno zapestje. Ni odveč dodati še, da pri BMW-ju ponujajo neskončni izbor dodatne opreme, tudi posebno oblačilno linijo, imenovano XRide – tako zanjo kot zanj.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del