Vozili smo: Harley-Davidson Iron 1200 in Forty-Eight Special

Pri Harley-Davidsonu so velikopotezno napovedali, da bodo v prihodnjih desetih letih predstavili kar 100 novih modelov. Pri tem so seveda všteti tudi že obstoječi, ki pa jih bodo doletele različne prenove.

Američani ne pozabljajo zgodovine in tudi prenovljena modela Iron 1200 in Forty-Eight Special spominjata na stare čase. Prvi Sportster je namreč na ceste zapeljal že daljnega, ampak res daljnega leta 1957 in z letošnjo prenovo so rahlo obudili spomine. Seveda ne s tehnologijo, temveč z obliko oziroma predvsem grafično podobo. Ne smemo namreč zanemariti, da je kljub dejstvu, da gre skoraj za vstopni model, Sportster že desetletja eden od najpriljubljenejših Harley-Davidsonov, ko govorimo o predelavah in individualizaciji. Sportster je lahko bobber ali chopper, scrabler in seveda café racer. Nova grafična podoba na posodi za gorivo spominja na čase iz 70. let prejšnjega stoletja, hkrati pa še poudarja podobo posode za gorivo.

Sportster Iron 1200 z letošnjim letom nastopa z v črnino odetim motorjem, platišči in izpuhom, z malce višjim krmilom, enojnim sedežem v stilu café racerjev in minimalističnim vizirjem. Že ime Iron 1200 namiguje na nov motor – ta je zdaj 1,2-litrski V-Twin Evolution in ponuja kar 36-odstotkov več navora (kot 883 Evolution), s čimer so seveda zagotovljeni boljši pospeški z mesta, lahkotna prehitevanja med vožnjo in ne nazadnje ugodna potovalna hitrost. 12,5-litrska posoda za gorivo je, kot že omenjeno, ovekovečena z novo grafiko, pri čemer jo še poudarja v črnino odet motor. Monotonijo s kromom razbijata zgolj nosilec motorja in zgornji del sprednjih vilic, vse drugo pa je črno. Iron 1200 nastopa z novimi devetkrakimi platišči (spredaj 19- in zadaj 16-palčna), za prenos pa skrbi jermen. Opcijsko si lastnik lahko omisli varnostni sistem Harley-Davidson Smart Security System in seveda zavorni sistem ABS.

Na drugi strani je Forty-Eight Special oblikovno še bolj poseben, stičišče sodobnosti in zgodovine pa še bolj čvrsto. Tudi zato je Forty-Eight Special ustvarjen za tradicionalne voznike z okusom.

Na eni strani masivne gume s črnimi platišči in masivno s sprednjimi vilicami poudarjajo robustnost, a jo kromirani dodatki hitro razblinijo. Prijetno preseneti krmilo Tallboy, ki že z imenom da vedeti, da je višje kot običajno. Z 18,4 centimetra višine poskrbi za še bolj udoben položaj na motociklu, v kombinaciji z novo posodo za gorivo pa je seveda tudi videz precej izboljšan. Ko omenjamo posodo za gorivo – ta je oblikovno sicer zelo všečna, a oblika terja davek velikosti oziroma prostornine – tako je v njej še vedno prostora za le nekaj manj kot osem litrov goriva, kar je dobro vedeti, preden motocikel prevzame z vožnjo. V primerjavi z Ironom 1200 je pri modelu Forty-Eight Special ohranjena kombinacija črne barve in kroma, ki je navsezadnje zaščitni znak Harley-Davidsona. Tako sta v krom odeti tudi izpušni cevi, medtem ko sta zadnja dela (glušnika) spet odeta v črno.

Zanimivo je, da se oba motocikla tudi v praksi izkažeta za prav takšna, kot ju opisujejo Američani. Sta prijetno okretna in povsem dovolj zmogljiva, da se lahko z njima zapeljete tudi kam dlje kot le do najbližje kavarne. Navsezadnje to dovoljujeta tudi nova sedeža, ki skupaj z novim krmilom poskrbita za udoben voznikov položaj. Jasno, velika večina motoristov gleda na znamko Harley precej po strani, a marsikdo zgolj zaradi nekaterih tegob iz preteklosti. Sedanjost je nekaj povsem drugega. Bistvo pa pravzaprav je, da sta tudi 'malčka' prava Harleyja.

Ko te neki detajl zmoti, te drugi hitro pozitivno preseneti. Ko se ti zdi, da bi se lahko peljal hitreje, te pogled na merilnik pomiri, da si že tako ali tako prehiter. Ne, Iron 1200 in Forty-Eight Special sta namenjena uživanju v pravem pomenu besede. Brez pretirane hitrosti, brez odvečnega balasta in s čisto vozniško izkušnjo

Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"