Veliko medijsko slavo je ob svetovni premieri novega KTM Adventure 790 požel model z oznako R, ki s svojim agresivnim videzom reli dirkalnika uresničuje mokre sanje ljubiteljev terenskih avantur. Ta, bolj civilni Adventure 790 brez čarobne črke R, pa je kar nekako ostal v senci. A po krivici!
To si upam trditi po tem, ko sem ga zapeljal po ovinkih jadranske magistrale in sem med vožnjo takoj pomislil na to, da tako lahkot- nega adventure motocikla srednje kategorije še nisem vozil. Ker si v osnovi večino sestavnih delov delita, niti ni presenečenje, da se na cesti tako lepo pelje. Je lahkoten, dobro vodljiv in zelo predvidljiv v svojih reakcijah, tudi ko ga dinamično poženeš skozi ovinke. Še vedno nisem povsem prepričan glede videza, saj je drzen dizajn tisti, ki se bo očitno moral malce udomačiti, kljub temu pa lahko rečem, da z uporabniškega vidika niso zgrešili. Visok pleksi, ki skupaj z vesoljsko oblikovano LED-lučjo služi kot zajetna protivetrna zaščita, bi edino lahko ponudil kakšno možnost nastavitve, a je žal vse skupaj fiksno.
A bolj kot med vožnjo nad 130 km/h na dolgih ravninah prepriča na ovinkih. Okvir, predvsem pa inovativni tank za gorivo, ki poskrbi, da je večina goriva nizko tam od kolen navzdol, ga delata izredno igrivega in enostavnega za vožnjo. Sedež (presenetljivo udoben) je nizek in oblikovan tako, da nihče ne bi smel imeti težav doseči tal z obema nogama, kar je marsikdaj pri številnih kar velik zadržek, da ne posežejo po adventure motociklih.
No, zdaj imate na voljo stroj, ki ima sedež od tal dvignjen na višini 850 oziroma 830 mm in je živahen, saj dvovaljnik s 95 'konji' poskrbi, da za širokim krmilom nikoli ni dolgčas. Tem pospeškom stoji ob boku najsodobnejša elektronika s štirimi programi delovanja motorja, nadzor proti zdrsu zadnjega kolesa s senzorji nagiba ter cornering ABS serijsko. Ob tem, da gre v osnovi za okvir, ki je narejen za terensko rabo, in ob kolesih enduro dimenzij, torej spredaj 21 palcev in zadaj 18 palcev, se poleg na cesti odlično znajde tudi na makadamu. V resnici je ta model pripravljen, da vas odpelje kamorkoli po cesti in nato še naprej po makadamu.
Ko ga primerjamo z izvedbo R, ugotovimo, da je še največja razlika v vzmetenju, ki ima z 200 mm za 40 mm manj hoda in za 30 mm nižjo oddaljenost motorja od tal. Če niste ravno Marc Coma, vam bo tudi to vzmetenje dovolj dobro za občasne podvige na makadamu ali tudi kje v Afriki. Če vas moti nizki blatnik, si še vedno lahko omislite povišanega, kot je na modelu R.
Za ceno, ki v osnovi znaša malenkost nad 12 tisočaki, dobite zelo dober motocikel, ki je izredno vsestranski in predvsem polno naložen z zelo kakovostnimi sestavnimi deli in paketom elektronike ter TFT-zaslonom, ki bo vsako potovanje spremenil v varno izkušnjo.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"