Bratski model slečenega F 900 R je turistično-športna različica F 900 XR, ki ga že na prvi pogled določa sprednji vetrni ščit in sprednji ščitniki ročic. A tukaj razlik še ni konec.
XR je bolj umirjenega karakterja, namenjen je tistem, ki jim je bliže športno-turistična vožnja in ki jih vodi želja po raziskovanju oddaljenih ciljev. Solo ali v dvoje. Če je model R iskriv razgrajač, je XR bolj umirjeno uglajen. A za to uglajenostjo se vendar skriva športna duša, zato bo pravšnji za tiste, ki jih na potovanjih navdušuje bolj dinamična vožnja. Motocikla imata veliko skupnega: tako je enako njuno mehansko srce, vzporedni, vodno hlajeni dvovaljnik, s prostornino 895-kubičnih centimetrov. Kljub različnim namembnosti, ima agregat modela XR enake lastnosti kot pri slečenem modelu R. Enaka so denimo tudi elektronska pomagala, TFT zaslon z BMW-jevo povezljivostjo in paketi opreme.
Čeprav ima F 900 XR drugače oblikovano sprednjo masko, z drugačnimi sprednjimi LED lučmi in sprednjim vetrnim ščitom – tega je mogoče ročno nastavljati in ima dva položaja – pa je kot dodatna oprema tudi pri tem modelu na voljo tehnologija prilagodljivega vklapljanja dodatnih žarometov v zavoju (Adaptive Cornering Lights), ki zaradi drugačne zasnove deluje sicer nekoliko drugače. Pomembna razlika obeh modelov pa je očem skrita. To sta njuna različna ergonomična trikotnika krmilo-sedež-stopalke.
Če ergonomija R-ja pomeni bolj agresivnejši položaj voznika, je ta pri modelu XR bolj umirjen, z večjim kotom kolenskega predela voznika, zato ta sedi bolj pokončno, podobno kot pri modelu GS. Od bratskega modela se razlikuje tudi okvir, ki je na mestih ožjih, krmilo je pomaknjeno nekoliko nazaj, stopalke pa so nižje in pomaknjene naprej. Standardna višina sedeža je 825 milimetrov in je za centimeter višja kot pri slečenem bratu. Za XR so na voljo sedeži od višine 775 do 870 milimetrov oddaljenosti od tal.
Na poti sam ali v dvoje
Motocikel deluje zaradi sprednje maske težje kot brat, ob dejstvu, da ima posoda za gorivo 15.5 litrov, dasiravno številke na tehtnici pokažejo enako težo, torej 219 kilogramov z vsemi tekočinami. Ko sedem nanj pa je občutek, da zaradi opisanih razlik sedim na popolnoma drugem motociklu. Položaj je pokončen, neprisiljen. Ko ga zaženem, se iz enakega izpuha kot pri modelu R, sliši podoben zvok. Uživam v vožnji na avtocesti, saj pred mano reže zrak sprednji vetrni ščit, še bolj pa mi je v veselje vožnja na daljših zavojih zavitih podeželskih cest.
Kljub bolj turističnemu položaju za krmilom je vznemirljiva vožnja tudi na ožjih in počasnejših zavojih. Izmerjena testna poraba je bila nekoliko nižja (5,8 litrov/kilometrov), kot pri modelu R, kar pa gre pripisati tudi manj agresivni vožnji. Prav zanimiva bo tudi izkušnja, ko nanj prisede še sopotnik(ca). Velja omeniti da je, poleg ostalega, kot dodatna oprema na voljo tudi komplet mehkih potovalnih kovčkov.
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji