Nizke temperature oklestijo zmogljivost baterije, kar pomeni manj prevoženih kilometrov in več porabljenega časa za oskrbo z energijo.
Študija, ki jo je nedavno izvedlo Ameriško združenje avtomobilskih proizvajalcev (AAA), je pokazala, da se pri temperaturi 7 stopinj Celzija delovni doseg električnega avtomobila zmanjša za povprečno 41 odstotkov, če je vključeno gretje potniške kabine. To pomeni, da bi z avtomobilom, ki ima s polno baterijo realni doseg 300 kilometrov, v mrazu imeli dovolj energije le za 177 kilometrov.
Prav tako se zaradi vpliva mraza podaljša čas polnjenja, poleg tega pa nizke temperature omejujejo tudi funkcijo regenerativnega zaviranja, ki obnavlja energijo in jo med zmanjševanjem hitrosti ali ustavljanjem pošilja nazaj v baterijo. Iz obsežnejše študije 20 vozil, ki jo je leta 2020 v dejanskih zimskih voznih razmerah opravila Norveška avtomobilska zveza (NAF), pa je razvidno, da so električna vozila z vključeno klimatsko napravo v povprečju izgubila 18,5 odstotka dosega, pri čemer so nekateri novejši modeli izgubili polovico manj.
Ogrevanje notranjosti torej pospešeno prazni baterijo električnega vozila. Medtem ko bencinski motorji proizvajajo velike količine toplote kot »odpadno« energijo, ki jo je mogoče usmeriti v ogrevanje potniške kabine, je klimatski sistem električnega avtomobila za opravljanje te funkcije v celoti odvisen od baterijskega napajanja.
Priporočljivo parkiranje na toplem
Če je notranjost ob začetku vožnje že ogreta, je poraba energije iz baterije, ki je potrebna za ohranjanje želene temperature med vožnjo, mnogo manjša od energije, ki jo kabina najprej potrebuje, da se sploh segreje. Poleg tega je takšen način ogrevanja priporočljiv tudi zaradi udobja, saj je notranjost v mrzlem jutru že ogreta.
Večina aplikacij za električna vozila omogoča upravljanje klimatizacije v kabini na daljavo, tako da se vklopi 10 do 15 minut, preden se odpravite na pot. Nekaj energije je mogoče prihraniti z manj intenzivnim ogrevanjem kabine med vožnjo. Nastavitev nižje temperature je mogoče delno nadomestiti tudi z ogrevanimi sedeži in volanom, ki porabijo manj električne energije kot klimatska naprava.
Počasneje in z manjšo regeneracijo
Druga težava, na katero bi morali biti vozniki pozorni, je, da regenerativno zaviranje električnega avtomobila v mrazu ni tako učinkovito. Vešči vozniki so se že naučili zavirati skoraj izključno z regeneracijo, brez uporabe stopalke za zavoro. Različni električni avtomobili sicer omogočajo različne največje moči regeneracije, ne da bi bilo treba uporabiti stopalko za zavoro: nekatere je mogoče voziti do popolnega ustavljanja le s stopalko za plin, pri drugih je treba vedno uporabiti zavorni pedal, a načeloma je končni učinek, torej količina regenerirane energije, pri sodobnih električnih avtomobilih enak.
Vendar pozimi to ne deluje tako dobro, ker je moč baterije nižja. To pomeni, da se lahko avto v hladnem vremenu obnaša drugače in da je morda treba pogosteje uporabljati zavorni pedal. Če ima avtomobil izbirni način vožnje »Eco«, to pomeni prilagoditev parametrov delovanja za ohranjanje dosega baterije, ob nastavitvi regenerativnega zaviranja na polno moč pa bo baterija dobila še nekaj dodatne energije. Dodaten ukrep v tej smeri je omejitev hitrosti med vožnjo v hladnem vremenu, saj se pri večjih hitrostih poraba energije v primerjavi z mestnimi vožnjami znatno poveča.
Vsekakor pa je v zimskem času še bolj pomembno natančno načrtovanje poti in zaradi skrajšanega dosega ni odveč pripraviti seznama polnilnic, ki so ob poti, saj je oskrba z električno energijo pogostejša kot v letnem času.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del