Marsikdo se na bencinsko črpalko odpravi šele, ko ga na to opozori lučka, ki sporoča, da je posoda za gorivo skoraj prazna, številni vozniki pa tudi po tem prevozijo še precej kilometrov. A če želimo svojemu avtu dobro, tega ne bi smeli početi redno.
Lučka, ki opozarja, da nam bo kmalu zmanjkalo goriva, se običajno vklopi, ko je goriva v rezervoarju le še 10 odstotkov. Tolikšna količina praviloma omogoča tudi do 100 kilometrov vožnje, natančne številke pa so seveda odvisne od velikosti rezervoarja, porabe, načina vožnje in zunanjih temperatur.
Preberite še:
Kljub temu bi opozorilo, da je avtomobil začel uporabljati rezervo goriva, morali vzeti resno in se čim prej odpraviti na bencinsko črpalko. Vožnja z nizko količino goriva namreč predstavlja večjo verjetnost okvare motorja. Na dnu rezervoarja se s časom nabirajo delci nečistoč, ki jih vnašamo z gorivom, tudi če uporabljamo le najkakovostnejša goriva.
V polnem rezervoarju je koncentracija nečistoč zanemarljiva, zato njihova prisotnost ne igra posebne vloge. Toda če nenehno vozimo z minimalno količino oziroma z »rezervo«, mora sistem nenehno črpati gorivo z dna rezervoarja. Ob tem bo neizbežno potegnil tudi usedlino, kar lahko poškoduje ali zamaši filter in črpalko za gorivo, zaradi česar goriva ni več mogoče dovajati v motor.
Obenem obstaja tudi večja nevarnost pregrevanja črpalke, ki se praviloma hladi s tem, da je potopljena v gorivo. Če je le mogoče, vozimo vsaj z do polovice napolnjenim rezervoarjem, rezerva pa naj nam bo le izhod v sili, ne pa redna praksa.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"