Spet je pred nami nekaj deževnih dni in to so stvari, ki si jih je treba zapomniti. Za vedno.
V tako zelo dramatičnih razmerah, kot so te dni pri nas, je najbolj smiselni nasvet seveda, da ostanete doma. Seveda pa to ni vedno mogoče, ravno tako pa se lahko zgodi, da vas bo močno deževje, neurje ujelo med potjo. Na cesti lahko postane nevarno tudi bistveno prej, preden bo sosednja reka poplavila ali bo potok prekril površino ceste ...
Preberite še:
Ključnega pomena med nalivom - dobra avtomobilska obutev
Če morate na cesto ali pa vas med vožnjo zaloti hud naliv, bo seveda bistveno bolj varno, če bodo pnevmatike vašega avtomobila v odličnem stanju. Pa to seveda ne pomeni, da so nad zakonskim minimumom (1,5 mm globine), saj ta pomeni, da gre pnevmatika počasi h koncu. Da bo lahko pnevmatika izpodrivala čim več vode, bi morala biti čim bolj neobrabljena. Primer - pri Continetalu so izračunali, da se avtomobil s pnevmatiko tik nad zakonsko predpisanim profilom (1,6 mm) med zaviranjem pri 80 km/h ustavi kar dobrih deset metrov kasneje kot avto z novimi pnevmatikami!
Splavanje ali aquaplaning je smrtno nevarno
Tudi splavanje, torej trenutek, ko pnevmatika ne more več odvajati vode izpod površine in splava (voznik pa nima več nadzora nad avtomobilom), se tako zgodi bistveno prej. In v takšnem vremenu je lahko globoka luža za vsakim zavojem ... če se vam to zgodi, med vožnjo po ravnini občutite to kot lahkoten, neodziven volan, morate takoj pritisniti sklopko, popustiti plin in z volanom ostati v smeri vožnje. Le tako bodo pnevmatike spet našle stik s cestiščem. Še boljši pa sta seveda previdnost in občutno zmanjšanje hitrosti, ko je na cesti večja količina vode. Pri določeni hitrosti namreč tudi najboljša dežna pnevmatika ne pomaga več ...
Za vlago bi morala poskrbeti klimatska naprava
Če boste zapeljali v globljo lužo, se lahko zgodi, da se vam bo v trenutku orosilo steklo v notranjosti zaradi večje količine vlage in pare, ampak vklopljena klimatska naprava oziroma kompresor bi moral hitro poskrbeti za odrosevanje. S posebnim stikalom na samodejnih klimatskih napravah boste pospešili odrositev, pri ročnih usmerite tok zraka na vetrobransko steklo in dvignite stopnjo delovanje ventilatorja. Če imate ročno klimatsko napravo, je seveda bistvenega pomena, da je vklopljen kompresor (stikalo z oznako AC).
Metlice brisalcev
Tudi stanje metlic brisalcev je ključnega pomena, ko se enkrat odpre nebo. Če so metlice starejše od dveh, treh let, so tako ali tako zrele za menjavo, sicer pa je indic, da so pri koncu, mazanje vetrobranskega stekla, čuden cvileč zvok, morda je gumijast del celo že natrgan. Rok uporabe lahko nekoliko podaljšate s čiščenjem gumenega dela s čistilnim alkoholom, toda v glavnem menjava ni zapletena, za kakšnih 20 evrov pa ste kupili dosti varnosti.
Zmanjka lahko tudi ceste, nevarne so že udarne jame
Pri močnih in dolgotrajnih nalivih vas lahko seveda preseneti še kaj, med drugim je pri bolj odročnih hribovskih cestah povsem mogoče, da boste naleteli na zasut del ceste, lahko bo kak meter ceste celo manjkal zaradi odrona ali plazu ... Bolj zahrbtne so poglobljene udarne jame, ki jih vsako močno deževje dodatno načne.
Voda se namreč nabere v jami in vsak avto, posebej še tovornjak, ki zapelje preko, pritisne to vodo ob dno z velikim pritiskom, ta pa si pod pritiskom poišče pot ven in s tem poglobi jamo. Tudi če udarna jama deluje nedolžno, bodite previdni pri vožnji in se jih izognite, če je le mogoče. Predrta pnevmatika ali poškodovano platišče je še najmanj, kar se lahko zgodi.
In če vas potem zanese do dela ceste, preko katerega se preliva ali celo dere potok ali reka - nikar ne poskušajte biti pogumni. Takšna vodna sila lahko odnese vas in avto, saj boste težko ocenili, kako močna ali globoka je. Tudi če gre za stoječo vodo, je treba biti previden. Avto ni podmornica, niti čoln. Kakšnih 20, morda 25 cm globine bo še prenesel, več le težko, ali pa vsaj tvegano. Pa še v tem primeru je obvezna izjemno počasna vožnja, da voda ne doseže odprtine za dovod zraka v motor. Vodni udar, ki lahko sledi, pomeni tudi dokončen konec za motor. Vključno z visokimi stroški.
In po brodenju po vodi morate vedeti še, da se morajo zavorni diski in ploščice malce osušiti, preden bo zavorni učinek identičen tistemu, ki ga poznate. Zato po vožnji v vodi najprej nekajkrat rahlo in previdno pohodite stopalko zavore, da bo trenje dvignilo temperaturo in osušilo zavorni sistem.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del