Agencija za varnost opozarja na pomembnost upoštevanja varnostne razdalje, ki je pogosto vzrok tudi tragičnih prometnih nesreč.
V zadnjih letih je število prometnih nesreč zaradi neupoštevanja varnostne razdalje na slovenskih cestah skrb vzbujajoče. V letu 2023 je bilo kar 15 odstotkov vseh prometnih nesreč na avtocestah posledica premajhne varnostne razdalje. Od vseh nesreč je bilo 20 odstotkov z resnimi telesnimi poškodbami, 5 odstotkov pa jih je bilo smrtnih. Te številke poudarjajo kritično pomembnost upoštevanja varnostne razdalje za preprečevanje nesreč in zaščito življenj, podarjajo na Agenciji za varnost prometa.
Zakaj je varnostna razdalja pomembna?
Varnostna razdalja omogoča voznikom, da imajo dovolj časa za reakcijo v primeru nenadnega zaviranja ali drugih nepredvidenih situacij. Če je razdalja premajhna, se namreč zmanjša čas, ki je na voljo za varno ustavitev vozila, kar povečuje tveganje za nalet in resne poškodbe. Čas ustavljanja je namreč odvisen od reakcijskega časa voznika (običajno med 0,8 in 1,2 sekunde) in zavorne poti. Kako hitro se boste torej ustavili, je odvisno od tega, kdaj boste zaznali oviro in kako hitro boste začeli zavirati. In seveda, kako hitro se bo ustavilo vaše vozilo.
Upoštevanje pravila dveh sekund
Eden najpreprostejših načinov za zagotavljanje zadostne varnostne razdalje je uporaba pravila dveh sekund. Izberite fiksno točko ob cesti (na primer: prometni znak ali drevo) in začnite šteti, ko vozilo pred vami preide to točko. Če preštejete vsaj dve sekundi, preden sami prevozite isto točko, ste na varni razdalji. V slabih vremenskih razmerah povečajte to razdaljo na štiri sekunde ali več.
Po drugi strani pa je seveda tudi res, da lahko odločen in silovit pritisk na pedalko zavore (ob vseh sodobnih varnostnih sistemih v avtomobilih, kot je na primer ABS, ojačevalnik zavorne sile), tudi precej skrajša zavorno razdaljo (in v skrajnih primerih pomagajo tudi obvoziti oviro). Toda voznik je še vedno ključen dejavnik – zato je pomembna tudi osredotočenost na vožnjo, odsotnost vseh t. i. motilcev pozornosti (mobilni telefon je eden ključnih), opazovanje neposredne okolice, vzvratnih ogledal … skratka – nenehno spremljanje poteka prometa pred in z vami, ki vam bo omogočilo predvidevanje in izogib kritičnim dogodkom.
Z lahkim priklopnikom še daljša varnostna razdalja
Vožnja vozila z lahkim priklopnikom, ki je najpogostejša poleti, med potovanji, predstavlja še dodaten izziv pri zagotavljanju varnostne razdalje. Zaradi dodatne teže in daljše zavorne poti je zato nujno potrebno povečati varnostno razdaljo. Priporočljivo je, da razdaljo podvojite v primerjavi z vožnjo brez priklopnika. Posebno še, ko gre za nezaviran priklopnik.
Nekoliko se spremeni tudi težišče vozila, kar lahko vpliva na stabilnost in zaviranje. Prtljago razporedite enakomerno, težje predmete postavite spodaj in nad osjo priklopnika, da zagotovite stabilnost. Preprečite premikanje tovora med vožnjo z uporabo varnostnih trakov ali mrež.
Pred vsakim potovanjem pa seveda preverite še, ali je priklopnik pravilno in varno pritrjen ter ali delujejo vsi svetlobni signali. Za motorna vozila z največjo dovoljeno maso do vključno 3,5 t, ki vlečejo priklopno vozilo, je na avtocesti omejitev hitrosti 100 km/h, na cestah izven naselja 90 km/h.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del