Čeprav gre za rabljen avto, se pogovarjamo o vsaj 15 tisočakih. A za prestop v segment prestižnih SUV-ov je treba seči v žepe nekoliko globlje.
Saj se niti ne spodobi, da bi svoj gliser na morje odvlekli s starim tovornim kombijem. Pustimo ob strani, da stari Transporter to delo opravi odlično, v življenju je pač treba nekaj denarja porabiti tudi za imidž. In BMW X5 E70 je za to vsekakor primerna izbira. Dovolj impozanten in hkrati dovolj diskreten. Lep? Stvar osebne presoje, a videti je zelo dobro. Dober, če ne najboljši v svojem razredu, je tudi v vožnji. Tudi tisti, ki sicer v tem segmentu ne vidijo pravega smisla, ne najdejo dobrega in pametno argumentiranega razloga, da ga ne bi želeli imeti.
BMW je prvo generacijo modela X5 sicer predstavil ob koncu prejšnjega tisočletja, takrat precej na hitro. Kot smo bili v preteklosti pri BMW-ju vajeni, so njihovi inženirji skoraj vedno, kadar so na hitro polnili svojo prodajno paleto, posegli po tistih zaprašenih delih svojih skladišč. Pogosto jim ni najbolje uspelo, spomnimo se prve generacije Compacta in modela Z3, a z leti so se naučili pametno uporabljati tudi svoje smeti. Dober primer je model serije 1, enako pa velja tudi za X5. Ta si je velik del svoje mehanike sposodil pri takratnem modelu serije 5, zelo veliko tehnike (sploh tiste terenske) pa mu je posodil Range Rover. Daleč od tega, da bi bila prva generacija slaba, a pri razvoju druge generacije, ki jo razgaljamo tokrat, se je BMW zadeve lotil precej bolj resno in preudarno.
V primerjavi s predhodnikom je druga generacija v širino zrasla za šest centimetrov, v dolžino za 16 centimetrov, za 11 centimetrov daljša pa je medosna razdalja. X5 je zrasel torej za cel razred, dobil pa je tudi vso razpoložljivo hišno tehniko. Aktivno vzmetenje, projicirni zaslon, aktivni volan, najnovejši XDrive, DynamicDrive, I-drive in najsodobnejše šest- in osemvaljne motorje, ki pa so lahko kombinirani izključno z avtomatskimi menjalniki. Povsem prenovljena notranjost ga je pahnila med najprestižnejše velikoserijske avtomobile nasploh. Z veliko daljšim seznamom dodatne opreme, na katerem najdemo tudi dodatna sedeža v tretji vrsti, pa tudi med najdražje SUV-e.
Verjetno nihče ne dvomi, da X5 sodi tudi med najzmogljivejše SUV-e. Medtem ko konkurenca še nekako diha za vrat modelom z osnovnimi motorji, je ta takrat, ko govorimo o modelih z oznako M, povsem nemočna. BMW X5 M do sto kilometrov na uro pospeši v štirih sekundah, razvije 555 'konjev' in je na vzporednih zmogljivostnih testih dal piti črnila tudi avtomobilom, kot so Porsche Cayenne Turbo S, Jeep Grand Cherokee SRT-8 in Range Rover Sport Supercharged.
Da je X5 kot celota ne glede na izvedenko zares prepričljiv avto, ne gre dvomiti, saj je tehnična zasnova teh vozil že sama po sebi zelo podobna velikim bavarskim limuzinam, za katere pa vemo, da so med najboljšimi nasploh. Nekateri, na primer Kitajci, so si ga tako močno želeli, da so izdelali skoraj popolno kopijo (spomnite se modela Shuanghuan CEO), je pa sodišče v matičnem Münchnu prepovedalo prodajo in ukazalo uničenje celotne zaloge tja dostavljenih avtomobilov. Tako je, če si dober.
Vzdrževanje tega avtomobila, vsaj če si ga želite vzdrževati tako, kot se spodobi, zna biti peklensko drago, čeprav veliko težav z njimi ni. Kar se tiče solidnosti izdelave, hujših pomanjkljivosti seveda ni, nekaj težav imajo Bavarci zgolj pri tesnjenju, predvsem to velja za zadnje luči in redko pri panoramskih strehah, ki jim včasih ponagajajo tudi pomična vodila. Te avtomobile vozijo premožni ljudje in urejene dame, zato so nekateri elementi v notranjosti kot žrtve ročnega nakita in dolgih nohtov pogosto oluščeni.
Elektronika je razmeroma zanesljiva, se je pa pri modelih prvih letnikov pogosto pojavljalo kar nekaj napak, povezanih z delovanjem ročne zavore, sistema I-drive, avtomatskega menjalnika in delovanju raznih elektronskih modulov. Skoraj vse te napake so se v okviru rednega servisiranja in vpoklicev odpravile z reprogramiranjem elektronike. Prodajalcu to seveda ne bo všeč, saj bo zaradi bogate opreme to precej zamudno opravilo, a toplo vam priporočamo, da pred morebitnim nakupom temeljito preverite brezhibnost delovanja vseh motorčkov, loput, ventilatorjev, lučk, gumbov in drugih elektronskih priprav in naprav. Cene teh so lahko astronomske.
O kakšnih velikih težavah z mehaniko pri teh vozilih v uradnih statistikah ni veliko zabeleženega. Lastniki se pritožujejo nad okvarami zadnjih mehov zračnega vzmetenja, izgubo hladilne tekočine, čezmerno obrabo pnevmatik in elementov v prednjem delu podvozja. Zmogljivi motorji in dobre vozne lastnosti sicer vabijo k izrazito dinamični vožnji, je pa zato treba računati tudi na kakšen komplet zavornih diskov in oblog več kot pri konkurenci.
Nasploh je BMW v okviru svojih poprodajnih storitev zelo aktiven in veliko težav rešuje s servisnimi vpoklici, zato velike bojazni, da bi kupili slab ali pod nesrečno zvezdo 'rojen' avto, skoraj ni, če je ta seveda vzdrževan redno in v primernih delavnicah.
Če sami sebe vidite v takem avtomobilu, potem resnično ni veliko razlogov, ki bi vas lahko odvrnili od nakupa. Bodite pa pošteni do samega sebe in premislite, ali tak avtomobil resnično sodi k vašemu življenjskemu slogu in prepričanju. Veste, tako je s tem: če si 30-letnik privošči X5 za 20 tisočakov, je označen za lumpa in preprodajalca, če si za enak denar kupi novega Golfa, pa je priden, pošten in deloven fant.
Napisal: Tomažič Matjaž Foto: tovarna/arhiv AM
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del