Kaj pričakovati, ko se Čehi odločijo izdelati avtomobil na temo dvojne identitete?
Iskreno rečeno, verjetno tudi najbolj optimistični načrtovalci prihodnosti pri Škodi niso pričakovali, da bo koncept, ki so ga predstavili leta 2003, požel toliko zanimanja, kot ga je Roomster. Res je bil koncept precej drugačen od serijskega modela, ki je luč sveta ugledal tri leta pozneje, a v osnovi je bil dovolj podoben konceptnemu modelu, da so ga zainteresirani kupci radi razgrabili. Roomster je namesto drsnih zadnjih vrat dobil klasično obešena vrata, bil pa je tudi prvi Škodin avtomobil, ki je, odkar je lastništvo te znamke prevzel gigantski Volkswagen, čepel na povsem lastni platformi. Določeni del komponent si je sicer delil s staro Octavio, a mirno lahko rečemo, da je Roomster po dolgem času prva prava Škoda. To sploh ni slabo, tisti, ki smo v svetu avtomobilizma bolj domači, radi cinično rečemo, da Škoda v zadnjih letih izdeluje boljše Volkswagne kot Volkswagen sam.
Ideja, ki so jo želeli uresničiti pri modelu Roomster, je slonela na tem, da naj bi bil športno-dinamični kokpit namenjen vozniku in sovozniku, za B-stebričkom pa naj bi se odprl velik in prilagodljiv bivalni prostor, namenjen potnikom in prtljagi. Velikost je seveda omejena z dimenzijami segmenta, v katerega ta avtomobil sodi, kar zadeva prilagodljivost, pa lahko rečemo, da so Čehi uspešno kombinirali dognanja, do katerih so v različnih avtomobilskih razredih prišli Francozi, Italijani in drugi. Povsem ravno dno prtljažnika, deljivi in tudi vzdolžno pomični zadnji sedeži (40-20-40), nekoliko višje sedenje in nizek spodnji rob oken dejansko pričarajo prijetno vzdušje in občutek prostornosti v zadnjem delu avtomobila.
Kakorkoli že, zanimiva zasnova ter preverjena in zanesljiva koncernska tehnika sta zakrivili, da je Škoda iz tega modela hitro naredila trendno zgodbo in ponudila na tej osnovi izdelan dostavni model Praktik ter bolj prestižen in šminkerski model Scout. Roomster se ni nikoli slabo prodajal, a leta 2015 je padla odločitev, da bo vlogo tega modela v prihodnje prevzemal model Yeti.
Načelno je tehnika koncerna VW solidna in velja za zanesljivo, zato ni pričakovati, da boste imeli z Roomsterjem kaj več težav kot na primer z Audijem ali Volkswagnom. Na splošno pa velja, da je bolj modro izbrati motorje, ki z vidika tehnologije sodijo med starejše.
Pogosto se na seznamu okvarjenih Roomsterjev znajdejo modeli z 1,2 TSI bencinskimi motorji. Ti so se soočali s povečano porabo olja ter okvarami pogonskih verig, ki pa jih je po letu 2011 zamenjal pogonski jermen. Če ste nagnjeni k pretiranemu varčevanju z gorivom, ta turbo motor za vas ne bo prava izbira, saj se ob pretirano varčni vožnji pacajo ventili in sesalni kolektor. Bencinski 1,4 MPI se je soočal z okvarami injektorjev, kar se je odrazilo v nemirnem teku in manjši moči motorja. Z dizli ni težav, razen seveda če ste eden od tistih, ki mu je podatek o izpustih pomemben, kar nekaj teh Roomsterjev je namreč žrtev afere DieselGate.
Rak rana avtomobilov iz tega koncerna in tistega obdobja so tudi ročni menjalniki. Škrtanje je precej pogosto, prav lahko pa se zgodi tudi popoln razpad tega pomembnega elementa. Z vidika mehanike drugih pogostih težav ni. Da je Škoda kakovosten avtomobil, dokazuje tudi karoserija. Napak na njej ali rjavenja tako rekoč ni.
Dodatno tezo o kakovosti tega avtomobila potrdi tudi dejstvo, da je trajna in dolgo lepa notranjost. Tu in tam se sicer pojavi kakšen šum ali čriček, a vendarle govorimo o avtomobilu, ki so ga cenovno rangirali tja, kjer nas take težave ne bi smele motiti.
Kar zadeva elektroniko in električno opremo, so največ težav povzročali parkirni senzorji, ki v vročih dneh odpovejo, modeli prvih letnikov pa so imeli tudi težave z regulacijo in delovanjem prezračevalnega sistema. Tu in tam se vklopi kakšna opozorilna lučka, odpovedovali pa so tudi daljinski upravljavci.
Roomster pod črto velja za hvaležen in uporaben avtomobil. Je dovolj drugačen, da ga ne vidimo na vsakem dvorišču, in zato morda primeren za tiste, ki v poplavi drugih avtomobilov, pri katerih se križata dva ali več avtomobilskih razredov, ne najdejo tistega pravega. Roomster je med temi z dvojno osebnostjo eden izmed najboljših.
Napisal: Matjaž Tomažič Foto: tovarna/arhiv AM
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del