Kljub temu pa lahko, da bi krajo preprečili, marsikaj naredite tudi sami.
Število ukradenih avtomobilov v Nemčiji in nekaterih drugih evropskih državah strmo narašča. Po podatkih Generalnega združenja nemških zavarovalnic (GDV) in kriminalistične statistike policije je bilo lani ukradenih skupno 14.585 vozil s kasko zavarovanjem, kar je skoraj 20 odstotkov več kot leto prej
Pri nemškem avtomobilističnem klubu ADAC so preizkusili kakšna je zaščita pri okoli 700 vozilih z brezkontaktnimi ključi in rezultati preverjanja so pokazali, da jih večina ni zaščitenih pred prestrezanjem radijskega signala. ADAC že vrsto let opozarja na varnostne vrzeli v tako imenovanih sistemih brez ključa. Tehnologija omogoča voznikom, da udobno odprejo in zaženejo svoje vozilo, ne da bi morali vzeti ključ iz žepa.
Kriminalci to izkoristijo za krajo vozil v le nekaj sekundah tako, da s preprostimi napravami razširijo radijski signal in na primer pretentajo avtomobilsko elektroniko, da verjame, da je ključ vozila v neposredni bližini. Strokovnjakom, ki so pri ADAC preverjali zaščito pred tovrstnimi krajami, ni uspelo odpreti le slabih deset odstotkov testiranih vozil.
Le vozila s tehnologijo Ultra Wide Band (UWB), s katero je mogoče natančno določiti razdaljo med ključem in avtomobilom na podlagi časa širjenja radijskih signalov, se niso več odzivala, ko je bil pri testiranju uporabljen radijski podaljšek. Po mnenju strokovnjakov senzorji gibanja, ki deaktivirajo daljinski ključ, ko ni v uporabi, niso idealni, saj so kraje možne še do izklopa signala.
Pri avtomobilskem klubu ADAC svetujejo, naj bodo avtomobili za zaščito pred krajo vedno parkirani v zaklenjeni garaži, če je le mogoče. Na cesti lahko tatove odvrne dobro vidna volanska kjučavnica, saj bistveno oteži krajo. Poleg tega je brezkontaktne ključe priporočljivo shraniti v posebne vrečke za blokiranje signala.
Varnost lahko zagotovijo tudi alarmni sistemi. Če niso nameščeni tovarniško, jih je mogoče naknadno vgraditi v specializirani delavnici. Sprožijo se na primer, ko se odprejo zaklenjena vrata ali lopute, razbijejo stekla ali zaznajo premiki v notranjosti avtomobila. Glasen alarm (nekateri s svetlobnimi signali) je namenjen zastraševanju tatov. Če je bilo vozilo ukradeno, lahko GPS sledilniki pomagajo pri izsleditvi kriminalcev, medtem, ko motilniki signala GPS sledilnikom preprečijo pošiljanje poročila o položaju avtomobila.
Sledilniki in naknadno vgrajeni alarmni sistemi morajo biti nameščeni tako, da jih tatovi ne morejo deaktivirati ali manipulirati z njimi. GPS sledilniki preko mobilnega telefona obvestijo lastnika, če se parkirano vozilo trese ali premakne, in pošljejo lokacijo avtomobila. Sodobni sistemi povezljivosti pogosto omogočajo tudi lociranje avtomobila s pomočjo aplikacije za vozilo.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del