Ob poplavah zaprte ceste so zaprte – z razlogom. Ne samo zaradi osebne varnosti, pač pa jih oblasti zaprejo tudi zato, ker si lahko sicer nakopljete velikansko škodo in cel kup nepotrebnega stresa. Zakaj?
Verjetno še niste slišali za besedico vodni udar? Ste? No, potem ste med redkimi, ki se zavedajo katastrofalnih posledic za motor avtomobila, če z njim prehitro zapeljete v pregloboko vodo. Posledice so, kot rečeno, lahko katastrofalne. Kaj je torej vodni udar?
Motor z notranjim zgorevanjem (tistih nekaj električno gnanih avtomobilov ima tako in tako drugačne težave) je predviden za stiskanje mešanice zraka in goriva v valjih do tako imenovane zgornje mrtve točke. Potem sledi vžig mešanice, ki potisne bat navzdol in tako naprej … Če pa zaradi vaše nevednosti v motor prek zajema za zrak in filtra motor posesa tudi nekaj vode, se stvari hipoma dramatično poslabšajo.
Kaj storiti, če se morate danes nujno odpraviti na pot?
Bati v valjih namreč še vedno stiskajo mešanico, ki se ji je 'pridružila' še voda. Te pa bati ne morejo stisniti in pritisk, ki zaradi tega nastane, je običajno preveč za številne mehanske dele motorja, predvsem stebla ventilov, glava, ojnice, celo glavna gred se včasih vda pod takšnim ekstremnim pritiskom. In vaš motor je v hipu le še kup ničvredne kovine, ki potrebuje celotno obnovo!
Kaj torej storiti?
Predvsem je bistveno, da na delih ceste, ki jih ne poznate, ne silite z glavo skozi zid. Torej – nikar ne poskušajte prečkati poplavljenega dela ceste, četudi se vam zdi, da bi morda vseeno šlo. Raje počakajte, najdite obvoz ali pa, če je to mogoče, preverite, kako globoka je voda. Če je voda globoka do 20 cm, ste vendar na varni strani (govora je o osebnih vozilih, limuzinah, kombilimuzinah, pri športnih terencih je ta prag nekoliko višji).
Vendar pozor: vodno oviro kljub temu vedno prečkajte izredno počasi, s tempom pešca. Bistveno je, da pred avtomobilom ne ustvarite vala, da torej od odrivate vode in ne pospešujete, sicer bo voda pljusknila prek motornega pokrova in v glavnem dosegla tudi odprtino za zrak.
In če slutite, da je motor zajel vodo?
Količina škode je odvisna od več dejavnikov – predvsem od količine vode, tipa motorja, občutljivosti motorja, položaja filtra … Če sumite, da je motor zajel večjo količino vode, nemudoma ustavite. In ne poskušajte zaganjati motorja. Vse ostalo je stvar mehanike in vlečne službe.
Razen če lahko odvijete svečke motorja – potem si lahko pomagate sami, da med zaganjanjem motor sam 'spiha' vodo iz zgorevalnega prostora. Če je motor zajel večjo količino vode in ste se želeli s pospeševanjem prebiti do suhega konca ceste, pa je itak zelo verjetno, da je bridek konec motorja neustavljivo blizu.
Pozor! Zaradi poplav je zaprtih več cest po Sloveniji, preverite katere!
Pri bolj nedolžnih prečkanjih in čudnih tresljajih ter zvokih motorja na primernem kraju ustavite in preverite, ali je filter zraka morda vlažen. Potem je vendar bolje poiskati pomoč vlečne službe in mehanika. Če motor še teče, potem je bila količina vode dovolj nedolžna, da jo je motor lahko sam 'prežvečil'. In preživel. Kljub temu pa, posebno če sumite, da motor čudno teče in zveni, le obiščite mehanika.
Fotografije: Profimedia
Preberite še: Včasih je vredno prehoditi kakšen meter več, da se vam slučajno ne zgodi tole!
BONUS VIDEO: Žiga Jelar: "zakaj je meni sploh tega treba, mar bi šel v nek šport, kjer bi dirkal z avtomobili."
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del