Dirkaški škorpijon deležen posodobitve

13. 3. 2019 | Janez Heimer
Deli

Inženirji so se lotili številnih področij avtomobila, da bi izboljšali čase posameznih hitrostnih preizkušenj. Največ so se posvečali motorni elektroniki, menjalniku in nastavitvam.

Abarth 124 Rally so Italijani posodobili, da bi obdržali dirkaški primat po dveh sezonah dirkanja in nenehnem razvoju v okviru moštva Abarth. Po več kot 5.000 testnih kilometrih je avto zmogljivejši, lega je boljša, preprosteje pa ga je tudi nastavljati.

V prvih dveh dirkaških sezonah so zbrali veliko podatkov in praktičnih izkušenj z relijev. Dodobra je pri razvoju pripomogel testni voznik in dirkač Alex Fiorio, poleg dirk pa so dodali še približno 5.000 testnih kilometrov, ki so jih opravljali na cestah, znanih po zahtevnejših hitrostnih preizkušnjah. Abarthovi mojstri so si za cilj postavili hitrejši dirkalnik, ki ga je lažje nastaviti in tudi voziti. Tako naj bi bil 124 Rally prava izbira tako za gentlemanske voznike kot za profesionalce.

Z motorno elektroniko so tako poskrbeli, da je krivulja navora bolj linearna, še posebej pa je to opazno v nižjih motornih vrtljajih za lažji izhod iz počasnih ovinkov. Tudi manj izkušeni dirkači so zato lahko hitrejši. Stopalka za plin je odzivnejša kot prej.

Novosti je deležna tudi zapora diferenciala s štirimi nastavitvami sistema proti zdrsu pogonskih koles, ki jih dirkač lahko izbere s stikalom na volanu, ter tako prilagodi prenos moči glede na oprijem podlage.

Uganka, ki je večini ne uspe rešiti: le redki najdejo napako

Menjalnik so pri Abarthu dodelali tako, da navzgor prestavlja hitreje, navzdol pa nežneje, s čimer so preprečili blokiranje pogonskih koles. Če bi bilo zadnji par koles vseeno treba blokirati, kar se na relijih pogosto zgodi, je dirkaču na voljo učinkovitejša ročna zavora.

Abarthovi razvojniki pravijo tudi, da so z nastavitvami izboljšali oprijem na asfaltu, prav tako pa kupcem ponujajo komplet za makadamske relije. S takšnim kompletom je karoserija za 40 mm bolj odmaknjena od tal, posledično je hod blažilnikov večji, manjši pa so zavorni koluti pod 15-palčnimi platišči (za asfaltne relije so predvidena 18-palčna), s čimer so poskrbeli za manjšo težo. Dirkaške gume za asfalt in makadam so v skladu s pravilnikom razredov R5 in WRC, da bi bila izbira pnevmatik lahko čim širša.

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem