Očitno je šlo predaleč, vsaj za Italijo in Italijane. Namreč - da Model Alfa Romeo Milano - nima ničesar več z Milanom. Niti z Italijo ...
Carlos Tavares, šef skupine Stellantis je trd in realen mož, ampak tudi neusmiljen pogajalec, ki se ne boji pokazati zob, ko je treba uveljaviti svoj prav. Ko se je odločil, da bo nov model Milano proizvajala tovarna na Poljskem (Tychy), so se stare zamere med vlado in Stellantisom povsem razvnele.
Tavares draži vlado v Italiji
Tavares, ki zelo dobro ve, kaj je potrebno, da je znamka lahko profitabilna, je namreč že pred časom zagrozil, da bo začel zapirati Fiatove tovarne v Italiji zaradi preslabe izkroščenosti. In s tem nekoliko pritisnil, na vlado, da je prišla nasproti z načrtom na prostovljne odhode in upokojitve (za okoli 3700 delavcev). Zdaj so se Italijani namenili dati izdatne spodbude za gradnjo tovarne baterij Tesli ali kitajskemu Cheryju, da bi dvignili številke avtomobilske industrije.
Vlada naj se odloči - Chery ali Stellantis
Če Tavaresa Tesla niti ne skrbi (sploh zdaj, ko so se odrekli nizkocenovnemu električnemu modelu pod 25.000 evrov, ki bi lahko konkuriral modelom Citroena, Peugeota, Opla, in Co.), pa je drugače s Kitajci. "Če Kitajci pridejo, smo seveda pripravljeni na boj s konkurenco, toda kjer je vojna, so tudi žrtve," je povedal za Automotive News Europe.
In pri tem omenil možno zapiranje tovarn. "Če bo konkurence več in bomo prodali manj, potem morda ne bomo potrebovali takšnih zmogljivosti, tudi zapiranje ni izvzeto," je dejal Portugalec, ki tudi tako pritiska na vlado v Italiji, da končno sprejme odločitev o obljubljeni uvedbi subvencij za električna vozila, da bi se prodaja le premaknila.
Urso: Milano samo v Italiji
Resnici na ljubo je večina proizvodnje še vedno v Italiji, Stelltanis tudi še vedno vlaga v Italijo (Pando bodo izdelovali vsaj do 2030, nova tovarna eDCT menjalnikov, ...). Toda kako zelo hitro se lahko to spremeni, je prav model Milano. Katerega izdelavo so premaknili na Poljsko, saj bi sicer veljal model (po besedah Stellantisovega šefa) kar 10.000 evrov več zaradi stroškov.
To je celo tako razjezilo ministra za industrijo Adolfa Urso, da je dejal, da ni mogoče, da bi Milano prozvajali kje drugje, kot v Italiji. Po italijanskem zakonu je namreč zavajanje kupcev, če ime tujega modela ali izdelka zveni italijansko, pa to ni. Italijanska vlada in Stellantis sta očitno na naprotnih bregovih in zanimivo bo, kako se bo vojna nadaljevala ...
Preberite še
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem