Čeprav gre za športnega terenca, mu je Audi namenil kar nekaj dodatkov za vožnjo po brezpotjih. Notranjost v slogu prestižnejših modelov.
Letos se pri Audiju v razredu športnih terencev največ govori o modelih Q8 in e-tron. Jasno, v primeru prvega gre za novega in hkrati najdražjega Audijevega predstavnika v tem segmentu, drugi pa pravzaprav kreira nov segment v Audijevi ponudbi, saj gre za prvi električni avtomobil te znamke. Hkrati pa je bila to tudi voda na mlin Audiju, da je v miru že skoraj sedem let po predstavitvi prve generacije predstavil novega Q3.
Ker gre za 'športnega' terenca – resnici na ljubo vemo, da večina športnih terencev le redko zapelje zunaj urejenih cest, kaj šele makadamskih poti – so pri Audiju temu primerno oblikovali tudi njegovo zunanjost. Na sprednjem delu tako najprej v oči pade velika osmerokotna maska motorja z osmimi navpičnimi letvami. Dodatne reže jo nato obdajajo še pod njo in ob strani, žarometi so v skladu z vsemi najnovejšimi avtomobili znamke ob maski nekoliko ožji, ob straneh pa se nato razširijo. Zanimivo je, da je z boka grafika sprednjih LED-luči povsem enaka zadnjim. Sicer pa so prav mišičasti boki tisti, ki najbolj poudarjajo že omenjeno športno podobo vozila. Na zadku so največja sprememba novi žarometi. Ti so namreč sestavljeni iz dveh delov in tako niso več v celoti umeščeni v pokrov prtljažnika.
Spogledovanje z dražjimi modeli
V notranjosti se novi Q3 spogleduje z večjimi in bolj prestižnimi ter posledično tudi dražjimi modeli znamke. Tako sta v slogu modelov A6, A7 in A8 vozniku na voljo skoraj povsem enak sredinski zaslon multimedijske naprave in izključno digitalna armaturna plošča. A Q3 je vseeno nekoliko manj prestižen, na kar opozarja sistem za upravljanje klimatske naprave, namesto LCD-zaslona so mu pri Audiju namenili klasično ploščo s fizičnimi gumbi. Še vedno pa bodo imeli kupci možnost doplačati za ambientalno osvetlitev notranjosti – ta bo svetila v 30 barvah – in športno notranjost ter oblazinjenje v kombinaciji pravega in umetnega usnja ter alkantare.
Novi Q3 je večji, in to precej. Od predhodnika je tako daljši za 97 milimetrov, pri čemer gre 77 milimetrov na račun večje medosne razdalje. V dolžino tako po novem meri 4.485 milimetrov, s 1.856 milimetri pa je za 25 milimetrov širši – spremembe, ki jih bodo najbolj občutili potniki v kabini. V višino se je novinec po drugi strani skrčil za natanko pol centimetra. Prtljažnik bo ponujal med 530 in 675 litri prostora, odvisno od položaja vzdolžno pomičnih zadnjih sedežev. Naslone teh je moč podreti v razmerju 40 : 20 : 40, v tem primeru pa prostornina prtljažnika zraste na 1.525 litrov.
Na področju povezljivost večjih novosti ni, je pa Q3 zato številne elemente povzel iz večjih modelov. Enako je na področju asistenčnih tehnologij, kjer Audi izpostavlja prilagodljivi radarski tempomat s funkcijo preprečevanja nenamerne menjave voznega pasu. Ta hkrati preprečuje menjavo pasov, če je v mrtvem kotu že drugo vozilo. Tu je potem še sistem za pomoč pri parkiranju (ki upravlja zgolj volanski mehanizem), sistem za nadzor prečnega prometa, 360-stopinjski pregled okolice vozila in pa sistem za zaviranje v sili v mestu.
Štirje štirivaljni motorji
Na začetku smo zapisali, da Q3 le redko zaide zunaj urejenih cest in poti. Kljub temu pa so mu pri Audiju vgradili štirikolesni pogon, ki je na nekoliko slabšem terenu stalno aktiviran. Tu je nato še sistem za pomoč pri strmejših spustih, ki pomaga vzdrževati stalno hitrost. Sicer pa se bo na vsa štiri kolesa prenašala moč štirih štirivaljnih pogonskih agregatov – treh bencinskih in enega dizla, vsi opremljeni s turbo puhali – z močjo od 150 do 230 'konjev' oziroma 110 do 169 kilovatov, za prenos moči pa bosta skrbela bodisi šeststopenjski ročni menjalnik ali pa sedemstopenjska avtomatika S-tronic.
Audi bo novega športnega terenca izdeloval v tovarni Gyor na Madžarskem, od koder bodo prva vozila na trge zapeljali v novembru, prve kupce pa bo Audi osrečil s posebno serijo vozil, opremljenih s paketom zunanjih dodatkov S-line, matričnimi LED-žarometi in 20-palčnimi platišči. Navzven bodo prepoznavni po bodisi oranžni bodisi sivi barvi karoserije.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"