Se bo Audi po pomoč res zatekel na Kitajsko? To je znano do sedaj

20. 7. 2023 | Gregor Žvab
Deli

Trg električnih vozil postaja vedno bolj brezkompromisen, novi modeli pa rastejo kot gobe po dežju. Se bodo v Ingolstadtu v želji držati korak s konkurenco, res obrnili h Kitajcem?

Razvoj električnih avtomobilov je z inženirskega vidika precej bolj kompleksen, kot je le običajen motor zamenjati z električnim. Nove platforme, ki nastajajo za potrebe električnih avtomobilov, imajo drugačno arhitekturo in so povsem prilagojene drugačni napeljavi, pogonu in baterijam.

Ker je razvoj teh platform dolgotrajen, so se nekateri proizvajalci avtomobilov znašli v težavah pri uvajanju novih modelov. Kar se evropskih proizvajalcev tiče, je trenutno to najbolj očitno pri Audiju. Z razvojem prihajajoče, električne platforme SSP namreč niso najbolj zadovoljni, predvsem z njegovo časovnico.

Audi Q6 e-tron

Audi Q6 e-tron

Sagmeister_Potography

Platforma SSP, ki bo gostila limuzinske, karavanske in modele SUV, bi morala biti pripravljena leta 2026, a napovedi, da bi se uvedba SSP lahko zamaknila vse do leta 2029, so Audi prisilile, da je začel za platforme za prihajajoče modele pogledovati tudi drugod.

Uganka, ki je večini ne uspe rešiti: le redki najdejo napako

Audi bo namreč primoran lansirati nove električne modele, trenutne koncernske platforme pa jim očitno ne ustrezajo. Zato so oči najbolj uprte v Kitajsko, ki postaja velesila, kar se električnih avtomobilov tiče.

Audi

V igri za Audi je sicer kar nekaj proizvajalcev. Kot poroča automobilwoche.de, je najresnejši kandidat Geely (ki ima pod svojim okriljem tudi znamke Volvo, Polestar, Lotus ...), ki je že napovedal prihod platforme SEA, ki jo bodo ponudili tudi drugim proizvajalcem, v boj za Audijevo naklonjenost pa se je podal tudi BYD, ki je, z namenom, da s komponentami za električna vozila oskrbuje tudi druge proizvajalce, že ustanovil hčerinsko podjetje FinDreams.

Audi je sicer, kar se razvoja tiče, v malenkostnem zaostanku, saj svoji platformi že pospešeno razvijata tako BMW kot tudi Mercedes-Benz. Kaj bi sodelovanje s Kitajci pomenilo za Audi, pa je v tem trenutku težko reči.

Preberite še: Neverjetno. Tesli se pocenitve očitno bogato izplačajo

BONUS VIDEO: V premierni epizodi Avto Magazin TV predstavljamo električnega tehnološkega presežnika: Audija e-tron GT

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem