Novi Continental GT Speed je izgubil 12-valjnik, a pošteno pridobil na moči … in teži.
Čeprav se na prvi pogled ni spremenilo veliko, je četrta generacija Bentley Continentala GT Speed naredila velik korak v skladu s trenutnimi trendi avtomobilske industrije. V dobrem ali slabem smislu? Lahko presodite sami. V vrhu ponudbe je ikonični W12 namreč nadomestil priključno hibridni pogonski sklop, ki temelji na 4.0-litrskem osemvaljniku.
V takšni ali drugačni obliki ga že poznamo iz drugih izdelkov skupine Volkswagen, recimo Urusa SE ali Panamere Turbo E-Hybrid. In kdor spremlja novosti pri Porschejev in Lamborginijev, se mu bodo tudi ostale novosti zdele že precej znane.
Ta pogonski sklop Bentleyju proizvede 782 ‘konj’ oziroma 583 kilovatov moči (od tega 142 kilovatov prispeva elektromotor) in 1.000 njutonmetrov navora. Še nekaj naslovnih številk? Največja hitrost znaša 335 kilometrov na uro, pospešek od 0 do 100 le 3,2 sekunde, električne avtonomije je (teoretično) dovolj za 81 kilometrov po zaslugi baterije s kapaciteto 25,9 kilovatnih ur, visoka številka pa se pojavi tudi pri teži, saj tehtnica pokaže kar 2.459 kilogramov.
Poleg pogonskega sklopa je novih kar 68 odstotkov sestavnih delov in ker je povprečna pozornost ljudi v letu 2024 krajša od Bentleyevega seznama doplačljive opreme, se bom osredotočil le na najbolj izstopajoče. To je prvi serijski Bentley po 50. letih prejšnjega stoletja z oblikovnim slogom le enega sklopa žarometov na vsaki strani spredaj. Prvič ima Continental GT več teže na zadnji osi kot na prednji (razmerje 49:51), predvsem zaradi baterije, ki je nameščena za zadnjo osjo, posledično pa bo manjši tudi prtljažni prostor, a točne številke še niso razkrili.
Nov je tudi dvoprekatni aktivni blažilni sistem ter številni oblikovni elementi, kot so žarometi ter zaključki izpušnega sistema. Ostalo pa je nekaj ključnih elementov Continentala – moč se še vedno prenaša na vsa štiri kolesa, tudi samodejni menjalnik je ostal osemstopenjski dvosklopčni. Ima Bentleyevo Dynamic ride podvozje z 48 voltno anti-roll tehnologijo ter eLSD in vektoriranje navora. V kabini se najde 12,3-palčni vrteči zaslon, sedeže nastavljive v kar 20 smeri, 30 različnih barv osvetljave in možnost skoraj neskončne personalizacije. Vaše za vsaj (preračunanih) 280 tisočakov.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem