Deset let po stečaju švedska znamka še vedno buri duhove

12. 3. 2023 | Janoš Pečnik
Deli

Podjetje NEVS sporoča, da ustavlja nekdanjo Saabovo tovarno v Trollhätanu.

Iz podjetja NEVS (National Electric Vehicle Sweden) sporočajo, da so svojo tovarno v Trollhätanu v izogib stečaju primorani pripraviti na režim "zimskega spanja". Od 340 bodo odpustili kar 320 zaposlenih, poroča britanski Autocar.

Gre sicer za bivšo Saabova tovarno. NEVS je namreč pred desetletjem kupil sredstva iz Saabove stečajne mase in od takrat proizvajal električno predelavo druge generacije modela 9-3, imenovano 9-3EV. Leta 2019 je kitajsko nepremičninsko podjetje Evergrande prevzelo večinski delež. Le dve leti kasneje pa so že krožile govorice, da je kitajski lastnik v težavah.

Letos naj bi se že dogovarjali za prodajo podjetja, kar omenja tudi vršilka dolžnosti generalne direktorice Nina Selander. Po njenih besedah so se za potezo radikalnega kleščenja stroškov odločili potem, ko lastniki Evergrande niso uspeli zaključiti dogovora z novimi investitorji. Na vodilne pri Evergrandu s prstom kaže tudi bivši generalni direktor Stefan Tilk.

Uganka, ki je večini ne uspe rešiti: le redki najdejo napako

Preberite tudi: Opevana oživitev znamke Moskvič je očitno spodletela

Skupina Evergrande ima sicer v lasti tudi kitajsko zagonsko podjetje Hengchi, ki prav tako izdeluje električna vozila in po poročanju Reutersa ne izpolnjuje načrtov o začetku masovne proizvodnje.

Saab je leta 2011 po triletnem boju za preživetje doletel dokončen stečaj v rokah nizozemskega Spykerja (s ponudbo je poskušal tudi Koenigsegg), ki ga je prevzel od General Motorsa. NEVS je električno različico (od začetka tudi bencinsko) Saaba 9-3 od 2012 do 2014 še vedno izdeloval in prodajal pod znamko Saab. Potem ko jim je Saab AB (nekdanje starševsko podjetje, ki še vedno izdeluje letala in orožje) odrekel licenco za uporabo znamke, pa so uporabljali znamko NEVS.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?