Detroit 2007: Moč in okolje

17. 1. 2007
Deli
Detroit 2007: Moč in okolje

Večina tem se je na prvem letošnjem avtomobilskem salonu v ameriškem Detroitu gibala prav okoli ’konjev’ in okolju prijaznejših pogonov. Prvo z drugim.

Aston Martin

Petični kupci so lahko prvič v živo opazovali strešni mehanizem roadsterske različice Aston Martina V8 Vantage. Da celotna operacija zlaganja strehe poteka v 18 sekundah in da je pod motornim pokrovom poznani V8, smo pisali že v lanski številki AM 24.

Audi

Nemci so v ZDA oznanili, da bodo tam Q7 prodajali tudi z okolju prijaznejšim (Bluetec) trilitrskim TDI-jem. A šele prihodnje leto. Pokazali so še pred meseci objavljenega Q7 V12 TDI z brutalnim 12-valjnim biturbom moči 500 ’konjev’ in s kar 1.000 Nm navora. Za vsak primer so mu pri hitrosti 250 kilometrov na uro raje ’pristrigli peruti’ in ga v Detroitu pokazali v deviško beli barvi.

BMW

Bavarci niso v Detroitu presenetili z nobeno novostjo, o kateri bralci (AM25-2006) ne bi bili seznanjeni. Bodoči kupci so si lahko prvič ogledali BMW-ja serije 3 Cabrio, prvi kupe-kabriolet iz bavarske tovarne avtomobilov. Oblikovno je kupe-kabriolet blizu Coupeju. Vrh ponudbe je 335i z 225 kilovati (306 KM), v ponudbi pa bodo še 330i, 325i, 320i in dizelski 330d. Kako se vozi, boste lahko brali v naslednji številki.

Inženirsko čudo, ki se je rodilo iz železnice

Mitsubishi Prototype X

Med najbolj obleganimi razstavnimi prostori v Detroitu je bil Mitsubishijev. Razlog? Novi Lancer in glavni magnet Prototype X, predserijski Evo 10. Micka vseh Mick in avtomobil, za katerega bi marsikdo zamenjal . . hmm … marsikaj, verjemite. Prototype X ima petstopenjski robotizirani menjalnik z obvolanskimi ročicami (prvi tovrstni bo debitiral v serijskem Evu 10), vrhunski Mitsubishijev štirikolesni pogon S-AWC, zaporo sredinskega diferenciala in dvolitrski turbo. O obliki same hvale iz ust ljubiteljev agresivnih linij in poznavalcev dirkaških Mitsubishijev.

Detroit je gostil tudi novo generacijo ’civilnega’ Lancerja. Ta bo na voljo s kopico motorjev in petstopenjskim ročnim menjalnikom. Več o njegovi evropski različici bomo izvedeli čez nekaj mesecev, ko bo model že v slovenskih avtomobilskih salonih.

Acura

Futurističnega športnika Acuro Advanced Sedan Concept ste lahko videli že v prejšnjem Avto magazinu. Serijska proizvodnja je zelo oddaljena. Acura je publiko navdušila s konceptom Advanced Sports Car Concept, za katerega pravijo, da je vrhunskega športnega videza z dolgim motornim pokrovom in napoved novega NSX-a. Koncept temelji na ogljikovih vlaknih in skriva V10 ter sistem štirikolesnega pogona SH-AWD.

Cadillac

Ljubitelji Cadillaca so na severnoameriškem salonu zrli v novega CTS-a, za katerega vodilni upajo, da je temeljni kamen v Cadillacovem uspehu. Žene ga 3, 6-litrski V6 z neposrednim vbrizgom, več kot 300-’konjsko’ zalogo moči in GM-ovim novim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. V CTS-a so vgradili dobrote, kot so povezljivost z iPodom, branje MP3-jev, vmesnik USB, pametni ključ, navigacija DVD, Bosov avdiosistem . .

Chrysler

Bolj kot Aspen je za evropskega kupca zanimiv novi Chryslerjev Voyager. Nova generacija klasičnega limuzinskega kombija ohranja zadržano oblikovanje. Krajša različica je dolga 4, 8 metra, daljša pa 5, 1 metra. Oblikovno oba spominjata na Chrylserja 300C. V ZDA so objavili bencinski motor V6, zagotovo pa bo na tej strani Atlantika povpraševanje po dizlu. Veliko zanimanja je bilo za koncept Nassau, ki naznanja Chryslerjev pogled na štirivratni kupe. Koncept je zgrajen na enaki osnovi kot 300. Notranjost ima prostora za štiri potnike, pod pokrovom motorja pa je kar 6, 1-litrski agregat osmih valjev in 425 ’konjev’. Kot v 300C SRT-8. Pogon zadaj, menjalnik petstopenjska avtomatika; dobrih pet sekund za pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro; 4, 98 metra v dolžino in 1, 5 v višino.

Chevrolet

Kot da ljubitelji ’muscle’ avtomobilov ne bi dovolj trpeli ob pogledu na konceptnega Camara, so v Michiganu pokazali še kabriolet. Obljubljajo serijsko proizvodnjo konec desetletja, skupaj z žejnim in akustično odličnim V8, ki ga lahko najdemo tudi v Corvetti. Drugače pa ima posamično vpeta kolesa velikosti 21 in 22 palcev in je zelo podoben kupeju. Le streho ’odbijte’. Bolj kot s podobo je Chevroletov koncept Volt vabil s tehnologijo: električnim motorjem in bencinskim motorjem, ki je v podrejenem položaju in se vključi šele, ko zmanjka elektrike. Pa še v tem primeru litrski agregatek polni akumulator. Sicer se Volt z električno energijo polni šest ur, bencinski motor pa deluje tudi na bioetanol, zmešan z bencinom v razmerju 85 : 15. Med Chevroleti je izstopal še Malibu, tekmec Accordu in Camryju.

Dodge

Razstavni prostor tega proizvajalca je bil tudi evropskega pomena, predvsem zaradi novega Avengerja, ki se bo v Evropi pridružil Caliberju. Podoben videz prednjega dela, a drugačna, bolj limuzinska gradnja. V ZDA se bo prodajal z 2, 4-litrskim, 2, 7-litrskim in 3, 5-litrskim motorjem. Pri nas ga pričakujemo z dvolitrskim turbodizlom, kot ga ima Caliber. V ZDA bodo z Avengerjem nastopali tudi v seriji NASCAR.

Jaguar

Koncept C-XF nakazuje naslednika S-Type. Limuzina videza štirivratnega kupeja ne skriva, da je Fordova skupina povezana z Aston Martinom. Študija deluje napadalno in futuristično ter daje Jagu tisto, kar krvavo potrebuje – občutek, da lahko ta britanski proizvajalec izplava iz krize. XF bo, namesto da bi bil premium ’Ford Mondeo’, raje tekmec Aston Martinu Rapide, Mercedes-Benzu CLS in podobnim. Pod motornim pokrovom ni nič novega: 4, 2-litrski osemvaljnik s kompresorjem, 420 ’konji’ in 500 Nm navora. Notranjost je preveč futuristična, da bi doživela serijski krst, kar pa ne velja za zunanjo podobo. Takšen bo novi Jag!

Ford

Član detroitske avtomobilske trojice je ježil dlake z dvema konceptoma. Retro študija Interceptor je posajena na velika kolesa, ima visoke boke, nizke strešne linije in dolg pokrov motorja, pod katerim se skriva petlitrski E85 V8 z več kot 400 ’konji’. V notranjosti so štirje sedeži, za katerimi sta pogonski kolesi. Povsem drugačen je koncept Airstream, ki je dobil ime (in skorajda tudi obliko) po stari počitniški prikolici (preverite na www.airstream.com). Izstopajo alu barva, velike steklene površine, hibridni pogon in ena najbolj futurističnih notranjosti na salonu.

Honda

Honda se letos ni izneverila svojim pristašem. Hondo Remix smo predstavili že v prvi letošnji številki, a koncept ni bil glavna Hondina zvezda. Ta čast je pripadla kupejevski študiji Accorda. Kupe stavi na slog, z njim pa si Hondini ljudje želijo postaviti nove meje. Motorni pokrov gosti V6 s tehnologijo VCM (Variable Cylinder Management). Serijska izvedenka bi se pulila za podobne kupce kot BMW-jeva serija 3 Coupe.

Jeep

Bodoči in sedanji lastniki Jeepa Cherokeeja mencajo in štejejo neprespane noči. Razlog? Koncept Trailhawk, ki po besedah tistih, ki pri Jeepu podpisujejo dekrete, skriva (oblikovne) lastnosti nove Cherokeejeve generacije. Drzno oblikovana študija, ki dokazuje, da so lahko SUV-i še agresivnejšega videza, ponuja zavetje MB-jevim trilitrskim CDI-jem z 215 ’konji’ in 510 Nm. Luči so v tehniki LED, odbijača sta masivna, blatniki že skorajda ne bi mogli biti bolj izbuljeni. Če bo serijski kolikor toliko podoben študiji, psi čuvaji ne bodo več v modi. Nekateri že vidijo konkurenco Range Roverju Sportu.

Kia

Kijini oblikovalci očitno največ razmišljajo o crossoverjih, saj so v Detroitu zopet pokazali nov koncept. Ta sliši na ime Kue in oblikovno ne spominja na nobeno Kio. Karoserija videza kupeja je nasajena na kar 22-palčna kolesa. Kue uspešno skriva dolžino 4, 72 metra, sedeže in prostorno notranjost, kjer oblikovalci niso varčevali s futurističnimi predlogi. Na prvi pogled silno nepraktično obliko karoserije, ki ob vzvratni vožnji ’skrije’ marsikatero oviro, poganja V8 gibne prostornine 4, 6 litra z okoli 400 ’konji’ (se vam ne zdi, da je bila v Detroitu ta številka letos v modi? ), ki dobavlja moč vsem štirim kolesom. Motorju pri dihanju pomaga tudi kompresor, ’zvezan’ pa je s petstopenjskim samodejnim menjalnikom.

Lexus

Delovni dnevi v Münchnu, Affalterbachu in Ingolstadtu bodo po novem daljši, saj bodo nemški kralji ’avtobanov’ z nalepkami AMG, M in RS dobili japonskega tekmeca. Lexus je v Detroitu pokazal model IS-F, našpičenega Isa. Agresivne oblikovalske poteze z nižjimi odbijači, širšimi blatniki, nizkopresečne gume, BBS-ova lahka platišča in dve dvojni izpušni cevi. Tale Lexus, ki je za 25 milimetrov znižan, ni nikakor ’penzion paket’. Vrhunec je petlitrski osemvaljnik z več kot 400 ’konji’ in 275 Nm navora, povezan z osemstopenjskim (! ) samodejnim menjalnikom in zadolžen, da se z asfaltom sporazumeva prek zadnjega para koles. Od 0 do hitrosti 100 kilometrov na uro potrebuje 4, 9 sekunde. Brez dvoma bo prepričal katerega zapriseženega lastnika zgoraj omenjenih.

Maserati

Italijani so v mesto avtomobilske, gumarske, letalske in kemijske industrije pripeljali Quattroporta s samodejnim menjalnikom. Ob novem menjalniku se spremeni razmerje teže v 49 proti 51.

Mazda

Skorajda ni avtomobilskega salona, da Mazda ne bi pokazala kakšnega koncepta. Ob pomanjkanju serijskih idej je v Detroitu poglede vabila Ryuga. Dvojna (velikanska) vrata, ki se odpirajo navzgor kot pri legendarnem Mercedesu SL300 in pri Ryugi služijo za vstop na sedež prve ali druge vrste, prednja maska v obliki velikega nasmeha in kupolast zadek z izstopajočimi blatniki, na katerih se kot krvave zareze svetijo zadnje luči. Očitno je bila letos v Detoritu glavna moda E85, saj tudi Ryuga poganja zmes bencina in etanola. Motorni pokrov Ryuge gosti 2, 5-litrski motor, menjalnik je šeststopenjski samodejni, pogon pa speljan na prednji kolesi.

Mercedes-Benz

Ameriški trg je pomemben tudi za znamko Mercedes-Benz. Nemci so v Detroitu predstavili študijo velikega štirisedežnega kabrioleta Ocean Drive, iz katerega bo po vsej verjetnosti v prihodnosti izšla serijska izvedenka Mercedesa razreda S Cabrio. O konceptu smo že pisali v prejšnjem Avto magazinu, v teh vrsticah pa le še podatek, da so MB-jevci v Detroitu kazali tudi GL 420 Bluetec.

Lincoln

Tudi Lincolnovi oblikovalci zrejo v prihodnost, čeprav to znamko poznamo predvsem po bolj klasično oblikovanih limuzinah. Če ste že videli MKS-a, vas koncept MKR ne bo vrgel s stola. Vsekakor pa drži, da je MKR agresivno eleganten in preveč futurističen, da bi bil že pojutrišnjem serijski. Motorni zvok in moč prihajata iz ’le’ 3, 5-litrskega biturba V6. Očitno ameriški oblikovalci pri pogledu v prihodnost

razmišljajo tudi o gospodarnejši porabi goriva. V6 da v tem futurističnem Lincolnu, ki bi ga na parkirišču najraje videli ob Lancii Thesis, od sebe 415 ’konjev’ in 540 Nm. Deluje tudi na E85 bioetanol. V notranjosti prevladujejo ’gumbi’ na dotik.

Nissan

Nissana Rogue se je hitro prijel vzdevek mali Murano. Crossover meri na Toyoto RAV4, Hyundaia Santa Fe in podobne ter se postavlja s pogonom na prednji kolesi ali na vsa štiri. Tako kot Murano ima tudi Rogue le en motor – 2, 4-litrski 175 ’konjev’ močan agregat s CVT-jem. V Združenih državah Amerike ga bodo začeli prodajati letos, za Evropo pa ga za zdaj ne načrtujejo. A tako je bilo tudi z Muranom in 350Z. Nissan je v Detroitu razstavljal še študijo Bewel. Avtomobil je namenjen preživljanju prostega časa in prevozu športnih rekvizitov. Zabaven in zanimivo oblikovan. Zlasti v notranjosti.

Porsche

Porsche je upokojil prvo generacijo Cayenna in sedaj razstavlja prenovljenega (mehkega) terenca, od katerega v Stuttgartu pričakujejo, da jim bo prinesel vsaj tako dobre prodajne številke kot predhodnik. Novejši Cayenne ima bolj zašiljene prednje luči in izrazitejše odprtine za zajemanje zraka. Velik poudarek so namenili motorjem. Prav vse tri različice, Cayenne, S in Turbo, so še močnejše in manj žejne. Podrobneje smo o motorjih razpredali v AM25-2006. Kmalu ga bomo tudi vozili, zato ostanite z nami in preberite prve ocene.

Rolls-Royce

Amerika bo kar pravi trg za prvo predstavo Rolls-Roycea Phantoma Drophead Coupe. Luksuzni XXL štirisedežni kupe izvira iz pokritega Phantoma in se zgleduje po študiji 100EX-u. Pod kot ponedeljek dolgim motornim pokrovom 5, 6-metrskega dolgina bije ’srce’ znanega 6, 75-litrskega 12-valjnika s 460 ’konji’ in 720 Nm navora. Od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v 5, 9 sekunde. Končno hitrost 240 kilometrov na uro so mu elektronsko omejili. Platneni strehi so našteli pet plasti, ne glede na njen položaj pa prtljažni prostor zagotovi 315 litrov prostora. Ker je pristen Rolls, gre za plod ročnega dela, najfinejših in najdražjih materialov in urarske natančnosti. RRPDC je verjetno najdražji novinec na detroitskem parketu, saj bo stal več kot 400.000 dolarjev.

Toyota

Japonski prispevek je bila tudi svetovna premiera Toyotine študije FT-HS, športnika s hibridnim pogonom. Kot bi pričakovali, ga poganja 3, 5-litrski bencinski šestvaljnik, ki mu pri nabiranju 400 ’konjev’ moči pomaga električni motor. Paket kot v nekaterih drugih hibridih Toyota-Lexus. Cestni dirkalnik, ki bi izstopal tudi v kakšni futuristični igrici, je hkrati tudi targa in paket ogljikovih vlaken. Pogon je speljan na zadnji kolesi.

Volkswagen

V ZDA je Volkswagen pokazal nov, okolju prijaznejši motor 2.0 TDI in prvič tudi konceptnega Tiguana, ki bo že kmalu prerasel v serijski izdelek in bo veljal za najmanjšega VW-jevega SUV-a. Več o njem ste lahko prebrali v AM25-2006.

Volvo

O Volvu XC60 smo se razpisali že v AM26-2006. V Detroitu so koncept Volvovega najmanjšega SUV-a pokazali premierno. Navdušil je marsikaterega obiskovalca.

Oglejte si tudi lepotice iz Detroita

Mitja Reven

Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"