Revolucija na področju gašenja električnih vozil. Lahko Hyundaieva pogruntavščina predstavlja rešitev?

5. 11. 2024 | metropolitan.si
Deli
Fotografija je simbolična. (foto: Profimedia)
Profimedia

Čeprav požari na električnih avtomobilih niso še zdaleč tako pogosti, kot mnogi mislijo, pa predstavljajo hujšo težavo od požarov na avtomobilih z motorji z notranjim izgorevanjem. Gašenje električnih avtomobilov je namreč veliko bolj zapleteno.

Požar električnega avtomobila je lahko izjemno nevaren in dolgotrajen, saj ga je veliko težje pogasiti. Če se zgodi na ladji, ki prevaža večje število električnih vozil, lahko povzroči katastrofo.

gasilec, električni avto
Hyundai

Hyundai je zato 32 svojih transportnih ladij opremil s posebnim pripomočkom za gašenje požarov električnih vozil. Izum, ki so ga poimenovali EV Drill Lance, je vrtalnik, ki z vodo prodre v zaščitno ohišje visokonapetostne baterije in jo nato napolni z vodo. S tem pogasi ogenj in hitro zniža temperaturo baterije. S takšnim načinom gašenja je požar električnega vozila pogašen v 30 minutah, kar je občutno manj od tradicionalnega pristopa, ki zahteva potopitev vozila v bazen z vodo za 48 ur.

Na ladje so namestili tudi nove opozorilne sisteme, sestavljene iz  detektorjev, ki hitro pokažejo, če je požar izbruhnil in če je, kje se dogaja. Hyundai bo poleg svojih 32 najel še 90 ladij, ki bodo prav tako opremljene s to tehnologijo. 

Dobra novica - pogonska goriva od polnoči cenejša! To so nove cene

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem