Lahko sevanje električnega avtomobila škoduje zdravju potnikov? Velika raziskava ponuja odgovore...

17. 4. 2025 | Uredništvo
Lahko sevanje električnega avtomobila škoduje zdravju potnikov? Velika raziskava ponuja odgovore... (foto: Profimedia)
Profimedia

Z elektrifikacijo se pojavljajo tudi vprašanja o varnosti uporabe električnih avtomobilov in ena od raziskav je vzela pod drobnogled pogosto spregledan vidik.

Nemški zvezni urad za zaščito pred sevanjem (BfS) in zvezno ministrstvo za okolje (BMUV) sta izvedla raziskavo o vplivu sevanja električnih in hibridnih avtomobilov na zdravje ljudi.

Izmerili in ovrednotili so magnetna polja v sedežih 11 povsem električnih avtomobilov, dveh hibridnih vozilih in v enem z motorjem z notranjim zgorevanjem, v študijo pa so bili vključeni tudi električni dvokolesniki, in sicer električni skiro, dva lahka motocikla in en električni motocikel.

Študija je pokazala, da magnetna polja v električnih vozilih niso nič močnejša od tistih v običajnih ali hibridnih avtomobilih. Čeprav so bila v nekaterih primerih zabeležena lokalno močnejša magnetna polja, mejne vrednosti, ki bi lahko negativno vplivale na zdravje, niso bile presežene. Najvišja posamezna vrednost magnetnega polja je bila zabeležena pri vklopljenem hibridnem vozilu.

"V določenih primerih so bila zabeležena razmeroma močna magnetna polja – lokalno in za kratek čas. Vendar so bile v vseh proučevanih scenarijih upoštevane priporočene mejne vrednosti za polja, ki nastajajo v telesu, zato po trenutnih znanstvenih dognanjih ni pričakovati pomembnih učinkov na zdravje," je pojasnila Inge Paulini, predsednica BfS.

Analiza meritev in simulacij je pokazala, da so bile v vseh preučevanih primerih izpolnjene priporočene mejne vrednosti za polja, inducirana v človeškem telesu.

Kljub temu je podrobna analiza pokazala razlike: izmerjene vrednosti magnetnih polj so se razlikovale med različnimi vozili, znotraj posameznih vozil in glede na način delovanja. Najmočnejša magnetna polja so se najpogosteje pojavila v predelu stopal pred sedežem, medtem ko so bila polja v predelu glave in trupa praviloma nizka.

Ni bilo mogoče ugotoviti jasne povezave med močjo motorja in močjo magnetnega polja v električnih vozilih. Način vožnje je imel večji vpliv kot sama moč motorja. Pri dinamični vožnji z močnim pospeševanjem in zaviranjem so bila zabeležena kratkotrajno višja magnetna polja kot pri umirjeni, zmerni vožnji.

Po navedbah BfS gre za največjo in najbolj podrobno študijo doslej o pojavljanju magnetnih polj v električnih vozilih. Zbrani podatki temeljijo na sistematičnih meritvah jakosti polj v sodobnih modelih vozil, odobrenih za cestni promet v Nemčiji, izvedenih na testnih valjih, zaprti testni stezi in v realnem prometu. 

Kupci izrazito naklonjeni točno določeni znamki, nekdanja številka ena zabeležila pretresljiv padec