Evropska unija popušča Tesli in Geelyju

10. 9. 2024 | Gregor Žvab
Deli
Evropska unija popušča Tesli in Geelyju (foto: Profimedia)
Profimedia

Dodatne carine se bodo za oba proizvajalca nekoliko znižale. Kaj pa ostali?

Evropska unija bo znižala dodatne carinske stopnje za uvoz električnih vozil na baterije iz Kitajske, ki jih proizvajajo Tesla in drugi avtomobilski proizvajalci, so sporočili viri.

Preberite še:

Za Teslo se bo predlagana carinska stopnja znižala z 9 odstotkov na 7,8 odstotka. Pri podjetju BYD sprememb ne bo, carinska stopnja ostaja 17 odstotkov. Za Geely pa bo nova stopnja 18,8 odstotka, kar je manj od prej veljavnih 19,3 odstotka.

Evropska unija popušča Tesli in Geelyju
Profimedia

Najvišja carinska stopnja, ki znaša 35,3 odstotka, bo veljala za podjetja, kot je SAIC, ter druga, ki ne sodelujejo v preiskavi Evropske unije proti subvencioniranju električnih vozil, proizvedenih na Kitajskem. Dodatne dajatve bodo dodane na že obstoječo 10-odstotno carinsko stopnjo, ki velja za vse izvoznike iz Kitajske.

Uganka, ki je večini ne uspe rešiti: le redki najdejo napako

Evropska unija se je za revizijo odločila na podlagi novih informacij, ki so jih predložila podjetja, poročata Bloomberg in Reuters. Kitajske oblasti in zadevna podjetja so imela 10 dni časa, da podajo svoje pripombe na nove carine, Evropska komisija pa je te upoštevala pri določitvi revidiranih stopenj.

Avgusta je komisija že znižala carine na Tesline modele Model 3, izvožene v Evropo iz njihove tovarne v Šanghaju, z 20,8 odstotka na 9 odstotkov. Tesla je zahtevala ponovni izračun, saj je prejela manj subvencij od kitajske vlade v primerjavi z drugimi kitajskimi proizvajalci električnih vozil.

Evropska unija popušča Tesli in Geelyju
Geely

Carinske stopnje se lahko še naprej spreminjajo, saj se pogovori med Evropsko unijo in zainteresiranimi stranmi nadaljujejo, so povedali viri, ter dodali, da lahko pride do novih prilagoditev, če se bodo pojavile dodatne informacije.

Predlagane končne dajatve bodo predmet glasovanja 27 držav članic EU. Dokončna pravila naj bi začela veljati po 30. oktobru in bodo v veljavi pet let, razen če kvalificirana večina, ki predstavlja 65 odstotkov prebivalstva EU in jo sestavlja vsaj 15 članic, glasuje proti. Ta prag je sicer težko doseči, vendar je zadeva politično zelo občutljiva. Nekatere države, vključno z Nemčijo in Madžarsko, so izrazile nasprotovanje novim carinam.

Obetajo se strožje kazni za neupoštevanje reševalnega pasu

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?