Če vam vozniško dovoljenje odvzamejo v eni državi, vam tudi v drugih ne bo veljalo. Kdaj lahko pričakujemo spremembe?

5. 12. 2024 | STA
Deli
Če vam vozniško dovoljenje odvzamejo v eni državi, vam tudi v drugih ne bo veljalo. Kdaj lahko pričakujemo spremembe? (foto: Profimedia)
Profimedia

Ministri in državni sekretarji članic EU, pristojni za področje prometa, so na današnjem zasedanju sprejeli izhodišča za pogajanja z Evropskim parlamentom o zakonodajnem svežnju za krepitev pravic potnikov v uniji in o direktivi, po kateri bi odvzem vozniškega dovoljenja v eni od članic zaradi hudega prometnega prekrška veljal tudi drugod po EU. Komisija je predlog direktive predstavila marca lani, februarja letos je svoje stališče za pogajanja že sprejel Evropski parlament.

Direktiva naj bi med drugim prispevala k zmanjšanju števila prometnih nesreč in večji ozaveščenosti ljudi o odgovornejši vožnji. Trenutno lahko namreč vozniki, ki so jim v eni od držav članic odvzeli vozniško dovoljenje zaradi hudega prekrška, še naprej vozijo v drugih državah članicah.

V Svetu EU so navedli, da predlagajo alternativo zamislim Evropske komisije. Po teh bi morala država, ki je izdala vozniško dovoljenje, v primeru hujšega prekrška v eni od drugih članic EU, ki terja odvzem dovoljenja, to prepoved pod določenimi pogoji in skladno z nacionalno zakonodajo izvesti.

Inženirsko čudo, ki se je rodilo iz železnice

Svet glede na izzive pri uveljavljanju sicer izvirno nacionalne pristojnosti predlaga, da bi cilje raje dosegli z nadgradnjo letos dogovorjenega nadgrajenega mehanizma čezmejne izmenjave informacij o prometnih prekrških v EU, ki naj bi omogočil učinkovitejše kaznovanje kršiteljev in enako obravnavo voznikov po vsej uniji.

Obenem članice predlagajo tudi jasnejšo opredelitev hujših prekrškov in prilagoditev pravil za tiste primere, ko je nek prekršek v določeni državi označen za hujšega, v drugi pa ne. Obenem Svet EU predlaga tudi, da za prekrške, za katere je predviden odvzem dovoljenja za obdobje do treh mesecev, in v primerih, ko je do konca tega obdobja ostalo manj kot mesec dni, nova pravila ne bi veljala.

Svet EU predlaga tudi nekatere spremembe glede obsega in načina izmenjave informacije med nacionalnimi organi, jasno pa bi tudi zapisali, da imajo članice še vedno pristojnost, da postavijo dodatne pogoje, kdaj lahko voznik prekrškar zopet zakonito vozi na njihovem ozemlju, tudi ko mu je domača država vrnila vozniško dovoljenje.

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"