Nekatere informacije v zadnjem obdobju so kazale na očasno izboljšanje prodaje. A vsaj v aprilu do nje še ni prišlo.
Evropski avtomobilski trgi že dobri dve leti beležijo rezultate, kakršnih niso beležili že dolga leta. Govora je seveda o padcu prodaje, v prvi vrsti zaradi Covd-krize, v zadnjem času pa tudi zaradi vojne v Ukrajini. A če je rast prodaje novih vozil v marcu v primerjavi z mesecem februarjem (pa tudi januarjem) nakazovala boljše čase, so se številke aprila občutno spustile (april je bil sicer v primerjavi z marcem slabši tudi lansko leto).
Minuli mesec so tako po podatkih združenja ACEA evropski avtomobilski trgovci prodali le 684.506 novih vozil, kar je peti najslabši mesečni rezultat v zadnjih 24 mesecih. Ob dejstvu, da je bilo aprila lani prodanih 862.443 vozil to pomeni kar 20,6-odstotni padec prodaje v primerjavi z lanskim letom. Hkrati se je posledično zmanjšala tudi prodaja v prvem triletju: ta je na letni ravni v primerjavi z lanskim letom nižja za 14,4 odstotke.
Kot so v izjavi za javnost zapisali pri ACEA je bila prodaja novih vozil v letošnjem aprilu najslabša v zgodovini merjenja tovrstnih statistik z izjemo aprila 2020, ko je bila proizvodnja in prodaja novih vozil v Evropi praktično povsem zaustavljena. K slabi prodaji so sicer v veliki meri pripomogli podpovprečni rezultati na vseh štirih največjih avtomobilskih trgi. Italija je tako zabeležila kar 33-odstotni padec prodaje, Francija 22,6-, Nemčija 21,5- in pa Španija 12,1-odstotni upad.
Pozitivno Dacia, Kia in Hyundai
8,5-odstotni upad prodaje novih vozil je sicer zabeležila tudi Slovenija, kjer je bilo aprila prodanih le še 3.918 novih avtomobilov. Slovenija tako na letni ravni beleži že 19-odstotni upad prodaje novih vozil, enega največjih v celotni Evropski Uniji. Povsem drugačno sliko pa na drugi strani kaže Romunija, domovina Dacie. Omenjena znamka se namreč brez večjih težav sooča s težavami pri dobavi sestavnih delov, po njeni zaslugi (Dacia velja za najbolj priljubljeno znamko v domovini) pa je Romunija aprila zabeležila kar 23,4-odstotno rast prodaje; na letni ravni je ta dosegla že 35,6 odstotkov.
Dacia je tako za en procent povečala tržni delež v Evropi v primerjavi z lanskim letom in tako pripomogla k malenkost boljšim rezultatom celotne skupine Renault. Ta je namreč aprila v primerjavi z lanskim letom zabeležila 18,2 odstotni padec prodaje, kar pa je še vedno precej manjši padec, kot sta ga zabeležila Stellantis in Volkswagen. Slednji je namreč zabeležil 27,1- prvi pa kar 32,1 odstotni upad prodaje, največ na račun znamk Škoda in Peugeot. Skupina Hyundai-Kia je na drugi strani znova zabeležila rast prodaje, ki znaša 10,8 odstotkov.