Glasovanje o predlogu sprememb in dopolnitev je bilo pospremljeno tudi z glasnimi kritikami nasprotnikov predloga iz več poslanskih skupin.
Evropska unija je danes v Strasbourgu glasovala o predlogih sprememb programa Fit for 55, ki predvideva ukinitev oziroma prepoved prodaje novih avtomobilov, opremljenih s pogonom, ki proizvaja škodljive izpuste CO2. Predlog, ki so ga obravnavali danes, ob tem podrobneje tlakuje cilje in načrte o tem, kako predvideno prepoved doseči tudi v praksi.
Poslanci so tako s 340 glasovi za in 279 proti spremembam sprejeli predlog, po katerem bodo do konca leta 2025 predstavili načrte, kako še bolj natančno in bolj temeljito nadzorovati izpuste CO2 ter tako zmanjšati vrzel med laboratorijskimi vrednostmi izpustov in dejanskimi izpusti. Na podlagi teh metod bi tako vsaki dve leti podrobneje spremljali napredek na tem področju, na podlagi tega pa bi lahko spremljali in prilagajali tudi ambiciozne cilje do leta 2030.
Preberite še: Luca De Meo svari: lahko pride do zaprtja številnih avtomobilskih tovarn!
Kot poudarja poročevalec Jan Huitema iz stranke Renew, nov predlog predvsem spodbuja majhna in srednje velika podjetja, ki skrbijo za inovacije na področju razvoja električnih avtomobilov. Hkrati naj bi hitrejši prehod na električne avtomobile prinesel njihovo pocenitev in s tem večjo dostopnost za širši krog kupcev.
Manj izpustov - pa tudi manj avtomobilov?
Huitema in nekateri drugi zagovorniki sprememb so bili ob tem nekoliko kritični tudi do sintetičnih goriv, ki sicer veljajo za okolju precej bolj prijazno alternativo bencinu in dizelskemu gorivu, vendar pa je njihova proizvodnja draga, hkrati pa manj učinkovita. Z elektriko, potrebno za izdelavo enega litra tovrstnega goriva, bi namreč električnemu avtomobilu zagotovili večjo avtonomijo kot z litrom sintetičnega goriva, zaradi česar gre predvsem za rešitev, primerno za težki tovorni, ladijski in letalski promet in področja, kjer električnih polnilnic ni mogoče namestiti.
Nekateri zagovorniki predloga ob tem pozdravljajo morebitno zmanjšanje števila osebnih vozil. Čeprav Huitema meni, da se bodo električni avtomobili pocenili, drugi z veseljem ugotavljajo, da bodo draga električna vozila zmanjšala njihovo število, kar pomeni manj možnosti osebnega transporta, bolj prazne ceste in večjo uporabo javnega prometa. Huitima ob tem poudarja da po letu 2035 Evropska Unija ne predvideva prodaje vozil s termičnimi motorji tudi v primeru, da bi sintetična goriva lahko povsem nadomestila fosilna goriva.
Precej glasni so bili na drugi strani nasprotniki novega predloga, ki menijo, da bo Evropa postala vse bolj odvisna od Kitajske, kitajske razpoložljivosti surovin in dobrin, evropska avtomobilska industrija pa bo podlegla pritiskom. Še posebej Evropska ljudska stranka napoveduje pojav „havanskega učinka“, ko bodo ljudje, dokler bo mogoče, vozili in vzdrževali obstoječe avtomobile s termičnimi motorji. A številni pozivi k umirjanju ostrih ukrepov za zdaj ostajajo neuslišani.