podoba trovratnega kupeja je ostala v zgodovini, a športen duh vseeno ostaja in gre naprej v koraku z varnostjo ter uporabnostjo.
Če smo Fordu še do nedavnega očitali zaostalost na področu e-mobilnosti, pa tega po konferenci v Amsterdamu ne moremo več početi, saj so tam predstavili cel spekter rešitev s tega področja, od blagih hibridov, do popolnoma električnih avtomobilov. Med predstavljenimi novostmi je bil tudi koncept še enega v vrsti mestnih križancev znamke, Ford Puma, ki se bo po velikosti meril z nekoliko bolj zadržanim modelom EcoSport, a bo oblikovno precej bližje predhodniku po imenu, majhnemu športnemu kupeju izpred dveh desetletij.
Ford je pri snovanju novega križanca, vsaj tako pravijo sami, poslušal želje kupcev in tako ustvaril samosvoje oblikovanega križanca, akterega prepoznavni znak so velika sprednja maska motorja in pa visoko nasajene luči, zaradi česar je avtomobil dobil precej vesel, smejoč videz. Zadek avtomobila je na drugi strani precej kupejevsko oblikovan, saj ga zaznamuje počasi padajoča streha, ki se k zadku začne spuščati že kmalu po B-stebričku. Zadnji usmerjevalnik zraka je narejen na podoben princip kot recimo pri Fiesti ST ali pa celo pri Mustangu. Za atraktivno zunanjo podobbo bosta sicer na vrhu ponudbe skrbela paketa opreme Titanium in ST-Line X, ki bosta med drugim prinašala platišča premera do 19 palcev.
Domača notranjost
Čeprav je novinec zasnovan na Fiestini platformi, pa je notranjost precej bolj podobna Focusu. Z omenjenim modelom si namreč deli volanski obroč, podobno postavljen je tudi zaslon info-zabavmega sistema, enak je tudi vmesnik za upravljanje klimatske naprave in še bi lahko naštevali. Glavna novost na drugi strani v kabini je možnost popolnoma digitalizirane armaturne plošče, katere osrednji del predstavlja zaslon z diagonalo 12,3 palcev.
Čeprav se na prvi pogled ne zdi, pa je po zaslugi inženirjev Puma tudi precej uporaben križanec, kar so pri Fordu dosegli z inovativno zasnovanim prtljažnim prostorom. Ta namreč nima le dvojnega dna, pač pa pod 'zgornjim dnom', ki ob podrtih zadnjih sedežih tvori povsem ravno površino, temveč v sklopu spodnjega dna ponuja še dodaten poglobljen predel, namenjen prevozu nestabilnih predmetov. V kolikor odstranimo omenjeno dno tako dobimo prtljažni prostor s prostornino 456 litrov, v katerega pa je moč spraviti do 1145 centimetrov visoke predmete, seveda omejenih dimenzij.
Motorna ponudba Pume bo vsaj na začetku precej zanimiva, nikakor pa ne pestra. Na voljo bosta namreč le dva motorja družine Ecoboost, litrska trivaljnika s 125 in 155 'konji' ali 91 in 114 kilovati. Njuna posebnost je v tem, da bosta delovala po principu blagih hibridov, saj bosta opremljena z zaganjačem, ki bo hkrati služil kot generator z močjo 11,5 kilovatov. Po njegovi zaslugi bo avtomobil dodbil dodatnih 50 njutonmetrov navora, nižja pa bo tudi poraba goriva, ki naj bi znašala 5,4 oziroma 5,6 litrov na 100 kilometrov.
Kaj pa (varnostna) tehnologija? Pri Fordu pravijo, da bo Puma eden izmed bolj varnih križancev v segmentu, za kar bodo med drugim poskrbeli vzvratna kamera s 180-stopinjskim pregledom okolice, poleg tega pa bo tu še sistem za samodejno parkiranje, sistem za zaznavanje pešcev, ki bo hkrati v primeru morebitne nesreče pomagal ublažiti posledice nesreče, avtomobil pa se bo v primeru nesreče sposoben tudi sam zaustaviti. Da pa do nesreče sploh ne bi prišlo pa bo služil nabor 12 senzorjev, ki bodo uspeli opozoriti na potencialno nevarnost, še preden jo bo voznik lahko zagledal.
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji