Francoski DS se je zazrl v prihodnost in predstavil koncept za leto 2035

26. 4. 2018 | Jure Šujica
Deli

Koncept DS X E-Tense predstavlja športni avtomobil prihodnosti, ki je kljub možnosti avtonomne vožnje najprej namenjen vozniku in njegovemu užitku na cesti ali dirkališču.

Pri francoski znamki Citroen smo vajeni, da na vsake toliko časa predstavi kakšen res samosvoj koncept, za katerega pa bi kljub vsemu želeli videti, da bi doživel serijsko proizvodnjo. Nič drugačnega zato ni bilo pričakovati od Citroenove hčerinske znamke DS. Njeni oblikovalci so si zdaj zadali nalogo izdelati športen avtomobil prihodnosti oziroma avtomobil, kakršnega naj bi vozili nekje v letu 2035. Poimenovali so ga DS X E-Tense.

Glede na to, da gre za avtomobil (relativno) daljne prihodnosti, bi bilo kaj drugega kot sklop elektromotorjev pod karoserijo težko pričakovati. A DS-ovi inženirji si pri tem niso postavljali omejitev. Čeprav bosta za pogon skrbela zgolj dva, postavljena v sprednjih kolesih avtomobila, bo njuna moč spoštovanja vredna. 400 kilovatov naj bi proizvedla v načinu za vožnjo po cesti, številka pa naj bi narasla na okroglih tisoč kilovatov v načinu za vožnjo po dirkališču. Veliko, a pri DS-u dodajajo, da tehnologija, potrebna za krotenje takšne moči – ustrezno vzmetenje, šasija in zavore – že obstaja, DS pa jo tudi že uporablja na prvenstvu formule E.

Športno naravo avtomobila nakazuje tudi karoserijska zasnova koncepta. V konceptu je prostora za dva potnika, z oblikovnega vidika pa prevladuje asimetrija. Voznikov sedež in delovno okolje sta tako pomaknjena na sredino avtomobila, medtem ko je sopotnik pomaknjen nekoliko bolj nazaj, skorajda nad zadnjo os vozila. V nasprotju z voznikom je deležen tudi varnostnega loka, ki se koničasto zaključi na zadku vozila, pomaknjen v desno stran. Maska vozila je po drugi strani postavljena s sredine, pomaknjena na voznikovo stran avtomobila. Celotna kabina vozila je zasnovana kot kokon, v katero potnika vstopita prek dvižnih vrat, pred zunanjimi vplivi pa ju ščiti kupolasta streha.

Uganka, ki je večini ne uspe rešiti: le redki najdejo napako

Čeprav gre v osnovi za športen avtomobil, pa bo opremljen tudi z možnostjo popolnoma avtonomne vožnje. Za pomoč pri glasovnem upravljanju vozila bo avtomobil opremljen z osebnim pomočnikom, IRIS, ki bo skrbel za upravljanje funkcij, poosebljal pa ga bo hologram.

»Pri oblikovanju avtomobila nam je bila dana popolna svoboda, zato smo lahko uresničili svoje sanje in predstavili avtomobil z dvema podobama, ki združuje najboljše iz dveh svetov: z izdatno zalogo motorne moči zagotavlja edinstven užitek v vožnji, hkrati pa v načinu avtonomne vožnje pooseblja umetnost 'francoskega sloga' oziroma načina življenja. Na neki način DS X E-Tense s svojo asimetrično podobo pooseblja motocikle s prikolico, le da stoji na štirih kolesih,« je o procesu oblikovanja novega koncepta dejal direktor DS-ovega oddelka za oblikovaje Thierry Metroz.

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem