Frankfurt 2011: Jaguar

8. 10. 2011
Deli

Nova športna mačka C-X16, o kateri smo že govorili, ima sistem, podoben KERSu.

Jaguar C-X16 je tehnično nadaljevanje zgodbe, ki jo je lani začel C-X75, filozofsko je reinkarnacija legendarnega E-Typa (ta letos praznuje 50 let), v resnici pa je koncept, ki se povsem resno spogleduje s serijsko proiz­vodnjo. Motor spredaj (V6, Rootsovo puhalo, neposredni vbrizg) je modularni razvoj Jaguarjevih osemvaljnikov, poganja pa osemstopenjski samodejni menjalnik (ZF), v katerem je tudi enota elektromotor/generator. V številkah to pomeni 280 + 70 kilovatov in 450 + 235 njutonmetrov.

Drugi del je na voljo ob pritisku na gumb in je kot KERS v formuli 1, le da je v tem primeru mogoče do 80 kilometrov na uro voziti samo s pomoč­jo elektrike. Litij-ionske baterije (1,6 kWh, polnjenje s pomočjo elektrohidravličnega sistema za regeneracijo na zadnjih zavorah) so postavljene tako, da je razdelitev mase idealna, kar pomeni odlično teoretično izhodišče za uživaško vožnjo z zadnjim pogonom.

Šef oblike tega koncepta, ki je najmanjši Jaguar po letu 1954 (XK120), je tudi tokrat Ian Callum.

foto: VK

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?