Gorenjska prestolnica v kaosu, ki bo trajal kar nekaj časa. Kako priti z enega dela mesta na drugega?

31. 1. 2023 | Jure Šujica
Deli
Gorenjska prestolnica v kaosu, ki bo trajal kar nekaj časa. Kako priti z enega dela mesta na drugega? (foto: Profimedia)
Profimedia

Pred dnevi napovedana popolna zapora bo po uradnih podatkih trajala leto dni, številni se bojijo, da še dlje.

Danes so v Kranju stekla dela na eni izmed najpomembnejših cest v mestu, cesti oziroma mostu, ki železniško postajo povezuje s središčem mesta oziroma Jelenovim klancem. Gre za prenovo, ki jo občani gorenjske prestolnice pričakujejo že dlje časa, nanjo pa so doslej nakazovale varovalne ograje in znaki, ki so pešcem prepovedovali prehod mostu, a jih prebivalci po več letih čakanja na začetek del že dlje časa niso upoštevali.

Kot so zapisali pri Mestni občini Kranj, bodo dela potekala od 31. januarja (od osme ure zjutraj) do 30. novembra, v tem času pa naj bi most povsem prenovili in sanirali poškodbe, hkrati pa mu namenili podobo, ki jo je imel na tem mestu stoječi most, porušen v času druge svetovne vojne. Vendar je začetek del, zaradi katerih bo most v celoti zaprt, že sprožil številne kritike občanov, ki so odvisni od omenjenega mostu.

Številni namreč dvomijo, da bodo obnovitvena dela zaključena v omenjenem roku. Mnogi se ob tem spominjajo težav, ki so spremljale prenovo mostu čez Savski otok, ki je bil po vrhu vsega komaj nekaj let po obnovi že potreben sanacije vozne podlage. Bo pa ob tem zelo verjetno prihajalo do vsakodnevnega prometnega kolapsa v času jutranje in popoldanske konice. V Kranju bo namreč z zahodnega na vzhodni breg reke Save mogoče priti le preko dveh mostov (slika spodaj), kjer že sedaj prihaja do zastojev. V obratni smeri bo prehod mogoč tudi preko dotrajanega mostu pri nekdanji tovarni Planika.

Kritični so do zapore tudi pešci in kolesarji, ki bodo morali zaradi tega narediti obhod preko Savskega otoka in skladišč ob železniški postaji, kar bo številnim močno podaljšalo pot do železniške postaje in nazaj. A za zdaj se rešitev zanje še ni pokazala.

Obnova mostu bo stala skoraj tri milijone evrov; občina bo prispevala nekaj več kot dva milijona evrov, z 800.000 evrov pa bosta investicijo sofinancirali država in EU iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Naložba vključuje tudi gradnjo kolesarske povezave med glavno avtobusno postajo in železniško postajo z rekonstrukcijo križišča pri železniški postaji. To bo res dobra rešitev za kolesarstvo.

"Izvedba del sicer prinese za nekaj časa spremembo ustaljene poti za prečkanje Save in najkrajšega dostopa do železniške postaje, vendar verjamem, da bodo pešci, kolesarji in vozniki s potrpežljivostjo sprejeli to dodatno obremenitev. Po obnovi in prenovi bomo za dolgo obdobje vsi zadovoljni, da imamo varen most čez Savo," je za STA izpostavil župan Kranja, Matjaž Rakovec.

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem