Hyundai v prihodnost športno, a varno

24. 5. 2019 | Jure Šujica
Deli

Hyundai je danes slovenskemu trgu predstavil novo družino vozil N-Line, priložnost pa izkoristil tudi za predstavitev številnih tehnologij, ki jih bodo oziroma jih že vgrajujejo v svoje avtomobile.

Hyundai je leta 2017 začel novo poglavje v svojem razvoju. Znamka, ki je še nekaj let pred tem uživala precej povprečen ugled, je samozavestno vstopila v razred hitrih športnih kombilimuzin. To so pri Hyundaiu storili z modelom i30 N, pozneje pa ponudbo dopolnili še z različico Fastback. Oba za zdaj na stari celini ostajata edina predstavnika družine 'N', po kateri je Hyundai pozneje pripravil še linijo športno naravnanih modelov, poimenovano N-Line. Prav ta pa je danes tudi uradno zapeljala na naše ceste.

Se pa obe izvedbi modela i30 nista zapeljali sami. Hyundai se je namreč odločil, da jima ob bok postavi še (sodeč po konfekcijski številki) srednjega v ponudbi športnih terencev, model Tucson, in tako je slovenski javnosti korejska znamka danes na poligonu varne vožnje na Vranskem predstavila trojico vozil.

Jasno, Hyundai z družino vozil ne meri na kupce, ki želijo prave športne avtomobile, temveč le njihov pridih. Trojica vozil namreč ostaja na voljo v kombinaciji z motorji in menjalniki, ki jih sicer najdemo pri vseh preostalih bolj civilnih izvedbah modelov i30 oziroma Tucson, z izjemo tistih najšibkejših. Pri Tucsonu bo paket N-Line tako na voljo v povezavi s 100- in 136- kilovatnimi bencinskimi ter dizelskimi motorji, pri i30 pa bo treba poseči vsaj po 120-'konjskem' (88-kilovatnem) bencinskem ali pa 116-'konjskem' (85-kilovatnem) dizlu.

Na polnem avtobusu skušal odpreti steklenico piva in poškodoval 13 potnikov

Vožnja vendarle malo bolj športna

Čeprav motorna ponudba trojice ne bo športno podkovana (vsaj ne z vidika motorizacije), bo zato vseeno ponujala nekoliko bolj športne občutke v vožnji. V prvi fazi bo za to skrbelo nekoliko nižje in trše nastavljivo vzmetenje (pri i30 osem milimetrov na sprednjem in pet milimetrov na zadnjem delu), temu pa bodo dodani še bolj neposreden volanski obroč ter športni sedeži – tudi v kombinaciji usnja in kontrastnih rdečih šivov. Seveda pa bodo tukaj še elementi, kot so 18- (i30) in 19- palčna (Tucson) platišča, črna maska hladilnika, nižji odbijači z dodatnimi režami za zajem zraka, stranski pragovi in še bi lahko naštevali. Zanimivo: čeprav gre v osnovi za enaka avtomobila, so kombilimuzinski izvedbi i30 namenili dvojno izpušno cev, črno zadnje krilce in črn usmerjevalnik zraka pod odbijačem, Fastback pa je bil deležen 'le' večje, a enojne ovalne izpušne cevi, zato pa je za popestritev dobil tudi rdečo obrobo usmerjevalnika in trikotno meglenko pod njo.

Paket dodatkov N-Line pa vendarle ne bo na voljo pri vseh različicah vozil, temveč le dražjih treh, zanj pa bo treba odšteti med 1.400 in 2.300 evri. Enako bo veljalo doplačati pri modelu i30; tu bo paket N-Line na voljo v kombinaciji z izvedbama Impression ter Premium, zgornja meja za doplačilo pa bo 2.400 evrov, ki bo paketu Impression dodala med drugim delno usnjene sedeže ter nekaj drugih dodatkov.

Čeprav je Hyundai dogodek v prvi meri namenil predstavitvi družine N-Line, pa je priložnost izkoristil tudi za predstavitev novosti na področju varnostnih tehnologij ter tehnologij avtonomne vožnje. Tako so nam predstavili delovanje lastnih tehnologij za postopno zaviranje v sili, sistem za nadzor prečnega prometa, ki omogoča prepoznavanje pešcev ter kolesarjev, in številnih pripomočkov, ki so med drugim vgrajeni v samovozečega električnega Ioniqa, s katerim so že prevozili več kot milijon kilometrov. Hyundai namreč pričakuje, da bo delež avtonomnih vozil tretje generacije do leta 2035 dosegel 10 odstotkov, sčasoma pa bodo avtonomni vsi avtomobili. Do takrat pa želijo voznikom ponujati varno, a hkrati zabavno vozniško izkušnjo.

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del